Eden WT550 Traveler - SÅLD!

Säljesannonser om förstärkare och högtalare
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Eden WT550 Traveler - SÅLD!

Inlägg av Roger Hedin »

Det är dags för lite "kill your darlings" igen...
Jag säljer min replokalsstärkare, min Eden WT550 Traveler, som har servat mig väl. Det här är versionen som går köra 750 W RMS i 2 ohm, så du kan driva många lådor med den, t.ex. fyra 8 ohms, eller två 4 ohms. Det är inte en förstärkare för rördiggare, trots att det sitter ett förstegsrör i den.

Den är tämligen neutral, med en eq som kan göra allt och vad som helst om man vill. (A little goes a long way säger Eden själva.) Eller lämna rak, som jag alltid har kört. Den har Edens "berömda" Enhance-kontroll, som ger allt från lite lagom hängmatta till oanvändbart. Inbyggd kompressor, som i ärlighetens namn inte är speciellt användbar, annat än som lite diskret nivåreglering. Inte något för den som vill ha hårdkomprimerad ljudkorv.

Stor som en decimetertjock trave LP-skivor, relativt tung - ingen lättviktare! Runt 9 kg med rejäl trafo och bra löd i slutsteget. Jag har aldrig varit över klockan tio på mastervolymen. Med rackvinklar, skruvar till dessa, samt nätkabel. Jag har ingen case till den, inte heller någon manual, men jag bifogar en länk till denna.

Skicket är - som på alla saker jag säljer - mycket bra.
Bild

Bild

Bild

Observera att manualen är skriven för den tidigare effektklenare versionen, men förutom detta lär den stämma...
https://www.americanmusical.com/ItemFil ... manual.pdf

Pris: 3500 SEK plus frakt. Inga byten!
Senast redigerad av Roger Hedin den fre 10 maj 2019, 17:39, redigerad totalt 1 gånger.
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
Basola
Medlem
Inlägg: 59
Blev medlem: tis 03 nov 2009, 19:39
Ort: Karlskrona

Re: Eden WT550 Traveler

Inlägg av Basola »

”Jag tror inte den klarar ner till 2 ohm...”
Unicorn Classic 5:a, Ibanez SR3005E Prestige, Benavente 5, TC Blacksmith, Quilter Bass Block 800, Eden WT550, TKS 112x2 + 1126x4, Chapmanstick Railboard, Atomic Reactor 112, Kontra äntligen…
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Eden WT550 Traveler

Inlägg av Roger Hedin »

Du får tro vad du vill, jag har kört den det senaste året med mina två 4 ohms TKS 2126-lådor.
Det finns flera versioner av denna; det här är den sista/senaste. Titta på bilden av bakpanelen...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
Basola
Medlem
Inlägg: 59
Blev medlem: tis 03 nov 2009, 19:39
Ort: Karlskrona

Re: Eden WT550 Traveler

Inlägg av Basola »

Det var ett skämt: jag har nämligen min kvar!
Unicorn Classic 5:a, Ibanez SR3005E Prestige, Benavente 5, TC Blacksmith, Quilter Bass Block 800, Eden WT550, TKS 112x2 + 1126x4, Chapmanstick Railboard, Atomic Reactor 112, Kontra äntligen…
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Eden WT550 Traveler

Inlägg av Roger Hedin »

Då kan du köpa min också; då har du två. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Eden WT550 Traveler

Inlägg av Roger Hedin »

SÅLD!
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Skriv svar