Ampeg SVT-II USA-modell.

Säljesannonser om förstärkare och högtalare
Hampe101
Nykomling
Inlägg: 3
Blev medlem: tis 09 apr 2019, 20:24

Ampeg SVT-II USA-modell.

Inlägg av Hampe101 »

Hej! Fått tag på denna Ampegtopp då jag var över i usa hos en bekant.
Har inte testat den men enligt deras ord ska den slå igång men inte ge någon signal. De har använt den på mindre gig och hemmabruk, felet hade uppstått mitt i allt och de hade inte orkat ta tag i det efteråt.

Så felet kan vara allt från en dålig input-jack/lödpunkt/kondensator som blivit dålig och ger ingen kontakt eller något större!

Då jag inte är van vid att skruva i så pass stora rörförstärkare så känner jag att någon annan som känner sig manad får ta över detta projekt.

Har skruvat loss undre locket för att se skicket innuti, däremot var den övre plåten för jobbig att ta lös (tramsformatorer och allt måste bort för att ta lös den) så fotade det jag kunde.

Toppen finns i Härryda, har inga tillbehör som kablar eller liknande. OBS, usamodell så den drivs på deras ström, det behövs alltså en extern "step-down"transformator som ger deras 120V. Alternativt nya transformatorer som passar våran 240V.

Såg på de stora elektronrören att de är ARS 6550WC från USSR och preamprören är 12AU7A samt 12AX7A. Ser inte ut som någon har varit och pillrat i den.

Hör av er vid funderingar och liknande. Svarar på allt jag kan. Jag vill ha 5000kr för den, men kom med förslag på vad ni har i tankarna.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Hellbum
Medlem+
Inlägg: 1770
Blev medlem: sön 06 feb 2011, 21:18
Ort: Värmland

Re: Ampeg SVT-II USA-modell.

Inlägg av Hellbum »

Pm
Användarvisningsbild
norton
Medlem+
Inlägg: 1219
Blev medlem: ons 16 apr 2008, 11:13
Ort: Falun

Re: Ampeg SVT-II USA-modell.

Inlägg av norton »

Det där är en riktigt bra topp.....om man orkar släpa på den......tung som faan
7ender JV P 82 Tokai Hp
Marshall Super bass -73 Marshall 1552/1520
Orange Ad 200 Mk1/PPC 412 HP8
Användarvisningsbild
Decedo
Medlem
Inlägg: 54
Blev medlem: sön 06 jun 2010, 20:41
Ort: Göteborg

Re: Ampeg SVT-II USA-modell.

Inlägg av Decedo »

Hej, Is this amp sold?

Tack,
Roger
SVT head and 8x10 cab, Warwick Thumb & Vampyre SN, Gibson Blackbird, Spector NS-2A, Yamaha Attitude MK1, Sandberg Calif. JJ
Skriv svar