Ampeg V4B (70-talare) - SÅLD!

Säljesannonser om förstärkare och högtalare
Användarvisningsbild
Jay Jacket
Medlem+
Inlägg: 645
Blev medlem: ons 16 apr 2008, 22:59
Ort: Stockholm/Malmö

Ampeg V4B (70-talare) - SÅLD!

Inlägg av Jay Jacket »

Klassisk hundrawattare från sent 70-tal, som enligt mig själv (och en del andra basister) är facit för bra basljud. Den här har i princip stått oanvänd sen pandemin tog fart i mars förra året och nu får den gå vidare till ny ägare. Jag kommer dock klara mig fint, då jag har en till likadan i min ägo.

Fint yttre skick och låter så klart kanonbra. Rören lever fortfarande och den servades av Brandtamp (Malmö) för ett par år sen då bland annat elen fick sig en översyn. Förutom byte av ett gäng kondensatorer, installerades uttag för apparatkabel istället för den gamla uttjänta strömkabeln som gjort sitt.

Ägdes tidigare av en dansk musiker, som varit fd live-musiker på popfenomenet Aquas (ja, ”Barbie girl”-Aqua) första återförening 2008-2012.

Provspelning (genom TKS212) kan ordnas i replokalen i Malmö. Skickas ej pga astung, men kan vid seriöst intresse åka med i bilen från Malmö till Stockholm efter påskhelgen.

SÅLD

Mer info och fler bilder kan självklart ordnas.

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av Jay Jacket den mån 05 apr 2021, 21:56, redigerad totalt 1 gånger.
Fender Precision JV '57 ('83), Fender Precision AVRI Fullerton '62 ('83), Fender Jazz USA ('07), Fender Jazz ('73), Squier Bass VI ('13), Tokai Hardpuncher ('83), Ampeg V4B ('77) x 2, Ampeg SVT212, Aguilar TH500, TKS212, pedaler
Användarvisningsbild
Chukka
Medlem+
Inlägg: 823
Blev medlem: fre 30 jan 2009, 16:47
Ort: Uppsala

Re: Ampeg V4B (70-talare)

Inlägg av Chukka »

Cool! Hur mycket volym finns det i en sån där, räcker den för att höras i högljudda sammanhang?
Fender
Rickenbacker
Ampeg
Hagström
Löfving
Retrospec
Sansamp
Diamond
etc
Användarvisningsbild
Jay Jacket
Medlem+
Inlägg: 645
Blev medlem: ons 16 apr 2008, 22:59
Ort: Stockholm/Malmö

Re: Ampeg V4B (70-talare)

Inlägg av Jay Jacket »

Självklart en subjektiv bedömning, men för min del räcker den här gott och väl i punktrion. Gitarristen kör en Fender Twin och Ampegen har inga problem att haka på vad gäller volym. Dock så rördistar den ju så klart lite tidigare än mer watt-starka förstärkare, men det är ju liksom lite meningen med V4:an.
Chukka skrev: sön 28 mar 2021, 12:49 Cool! Hur mycket volym finns det i en sån där, räcker den för att höras i högljudda sammanhang?
Fender Precision JV '57 ('83), Fender Precision AVRI Fullerton '62 ('83), Fender Jazz USA ('07), Fender Jazz ('73), Squier Bass VI ('13), Tokai Hardpuncher ('83), Ampeg V4B ('77) x 2, Ampeg SVT212, Aguilar TH500, TKS212, pedaler
Skriv svar