Bortbytt

Säljesannonser om förstärkare och högtalare
DSBass
Medlem+
Inlägg: 784
Blev medlem: tis 28 okt 2008, 20:45

Bortbytt

Inlägg av DSBass »

Jag har fått tag på en Trace Elliot 15” låda. Hade en TE rigg en gång i tiden som jag saknat.

Så då börjar tankarna snurra om jag kanske ska ta och byta min Eden 4x10” låda mot en TE 1048 eller 1048H. Inte för att jag egentligen behöver. Eden lådan är grymt bra. Men för att drömmen om att ha en TE rigg börjar klia.

Kan kanske även tänka mig att byta min Marshall DBS7400 topp mot en äldre TE topp. Min Marshall topp har haft en ägare sen ny innan mig. En kompis som är yrkesbasist sen 30 år tillbaks. Han har giggat på den mycket men senaste åren haft en likadan och denna som backup. För två år sen hade han den inne på service och sen dess har den bara stått som backup tills jag köpte den. Jag har gjort ett gig och ett helt gäng med rep på den. Den låter grymt såklart.

Så jag lägger ut en blänkare och kollar om det finns någon i Stockholmsområdet som har en TE1048 eller 1048H och som vill byta den mot en Eden 410 XST. Och en TE topp och vill byta mot en Marshall.

Lådan jag har är samma som i länken nedan, men den äldre USA tillverkade modellen.

Hojta till vid intresse. Min låda är i bra skick och det ska givetvis din också vara. Hjulen saknas på min men det går att sätta dit nya om man vill. Men den är utan skador. Slitage spelar ingen roll. Det är ju äldre lådor vi pratar om. Så länge elementen är hela och sjyssta. Toppen är gammal och välanvänd men som sagt servad för 2 år sen då min vän ägde den. Den servades på LH musik och audio i Sickla.

https://www.gear4music.se/sv/Gitarr-ba ... o4QAvD_BwE
Senast redigerad av DSBass den fre 23 dec 2022, 01:37, redigerad totalt 2 gång.
DSBass
Medlem+
Inlägg: 784
Blev medlem: tis 28 okt 2008, 20:45

Re: Byta Eden 4x10” mot TE 4x10” ?

Inlägg av DSBass »

En bild på min

Bild
Användarvisningsbild
Peet
Medlem+
Inlägg: 681
Blev medlem: fre 07 okt 2011, 15:20
Ort: Uppsala

Re: Byta Eden 4x10” mot TE 4x10” ? Kanske även min topp mot TE

Inlägg av Peet »

Du vill inte byta den mot en gammal fin TE 810 i stället? En sådan med grön filt och rött streck över baffeln.
DSBass
Medlem+
Inlägg: 784
Blev medlem: tis 28 okt 2008, 20:45

Re: Byta Eden 4x10” mot TE 4x10” ? Kanske även min topp mot TE

Inlägg av DSBass »

Peet skrev: tor 13 jan 2022, 22:12 Du vill inte byta den mot en gammal fin TE 810 i stället? En sådan med grön filt och rött streck över baffeln.
Attans, hade jag inte redan hunnit köpa en 15” TE så hade det kanske kunnat vara intressant. Men nu är endast 4x10” av intresse.
Tack ändå för erbjudandet.
Mvh. Danne
Skriv svar