Ashdown-topp och TKS-lådor ON HOLD

Säljesannonser om förstärkare och högtalare
Skriv svar
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++
Inlägg: 4732
Blev medlem: tis 09 sep 2008, 01:18
Ort: Stockholm

Ashdown-topp och TKS-lådor ON HOLD

Inlägg av MatsD »

Är inte det minsta missnöjd med riggen men bor 4 trappor upp utan hiss och har råkat ut för en del som gör att jag inte kan bära tungt, så nu måste jag skaffa en lättvikts-combo.

Ashdown MAG 300 Evo III
TKS 1x15
TKS 1x12
Kabel speakon-tele x 2

Riggen har mest stått parkerad hemma och bara varit ute på gig ett ynka fåtal gånger.

Utifrån TKS nypriser tänker jag att 1x12 kan vara värd 1 500 kr i varje fall och 1x15 2 500 kr och Ashdown-toppen kanske 1 500 kr och så drar vi av en 500-ing i paketpris och landar på 5 000 kr jämnt. Tänker du nåt annat så kom med förslag. Kan ev tänka mig dela på grejerna men säljer dem helst tillsammans.

Finns i centrala Stockholm och kan inte gärna skickas. Hämta eller PB-transport således.

ON HOLD till den 27/10

Bild

Bild

Behöver du en bas till stärkaren också så jag två till salu under "Elbasar säljes". Kolla där.
Senast redigerad av MatsD den tis 17 okt 2023, 20:17, redigerad totalt 2 gång.
Våga vägra Ampeg och p-bas
Användarvisningsbild
AndersB
Medlem
Inlägg: 265
Blev medlem: lör 17 aug 2013, 10:50
Ort: Stockholmish

Re: Ashdown-topp och TKS-lådor

Inlägg av AndersB »

Men jäklar vilken fyndrigg!

Anmäler intresse för 115-lådan.
Ångermanlänning som hamnat i Södertörn | Leker med ljud och lägger dem på Soundcloud |
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++
Inlägg: 4732
Blev medlem: tis 09 sep 2008, 01:18
Ort: Stockholm

Re: Ashdown-topp och TKS-lådor

Inlägg av MatsD »

AndersB skrev: mån 02 okt 2023, 23:43 Anmäler intresse för 115-lådan.
OK. Jag har kanske en köpare på hela riggen men noterar intresset.
Våga vägra Ampeg och p-bas
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Inlägg: 2790
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 12:12
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Ashdown-topp och TKS-lådor

Inlägg av saft »

Eftersom lådorna inte göra längre så finns inget nypris:P
Men väldigt bra pris för lådorna!
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++
Inlägg: 4732
Blev medlem: tis 09 sep 2008, 01:18
Ort: Stockholm

Re: Ashdown-topp och TKS-lådor

Inlägg av MatsD »

saft skrev: tis 03 okt 2023, 21:47 Eftersom lådorna inte göra längre så finns inget nypris:P
Men väldigt bra pris för lådorna!
Nä, jag har förstått att verksamheten är nedlagd, men Tommy har kvar webbplatsen och jag utgick från de nypriser som anges där.
Och ja, det är nog rätt bra priser jag satt men samtidigt svåra att sälja utanför PB där man nog inte är så bekant med dem. Jag behöver göra plats också. Det är bara att inse att jag inte kommer att bära dessa upp och nedför mina fyra trappor framgent när det ska gigas och som övningsrigg hemma är det lite overkill, tycker mina grannar i varje fall.
Våga vägra Ampeg och p-bas
Användarvisningsbild
AndersB
Medlem
Inlägg: 265
Blev medlem: lör 17 aug 2013, 10:50
Ort: Stockholmish

Re: Ashdown-topp och TKS-lådor

Inlägg av AndersB »

MatsD skrev: tis 03 okt 2023, 19:35 OK. Jag har kanske en köpare på hela riggen men noterar intresset.
Ja, jag räknar typ med det, men tänkte att det skadar inte att vifta lite med handen. :vinkar:
Ångermanlänning som hamnat i Södertörn | Leker med ljud och lägger dem på Soundcloud |
Django
Medlem
Inlägg: 20
Blev medlem: mån 24 jun 2019, 23:05
Ort: Stockholm

Re: Ashdown-topp och TKS-lådor

Inlägg av Django »

Jag köper gärna 112-lådan om det blir att du säljer grejerna separat!
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Inlägg: 2790
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 12:12
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Ashdown-topp och TKS-lådor

Inlägg av saft »

MatsD skrev: ons 04 okt 2023, 23:05
saft skrev: tis 03 okt 2023, 21:47 Eftersom lådorna inte göra längre så finns inget nypris:P
Men väldigt bra pris för lådorna!
Nä, jag har förstått att verksamheten är nedlagd, men Tommy har kvar webbplatsen och jag utgick från de nypriser som anges där.
Och ja, det är nog rätt bra priser jag satt men samtidigt svåra att sälja utanför PB där man nog inte är så bekant med dem. Jag behöver göra plats också. Det är bara att inse att jag inte kommer att bära dessa upp och nedför mina fyra trappor framgent när det ska gigas och som övningsrigg hemma är det lite overkill, tycker mina grannar i varje fall.
Jag sålde en 112 för dubbla förra hösten, om jag minns rätt. Men så länge alla är nöjda så är det bäst!
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
Användarvisningsbild
pelt_bearer
Medlem
Inlägg: 18
Blev medlem: tor 11 aug 2011, 15:24
Ort: Åbo

Re: Ashdown-topp och TKS-lådor

Inlägg av pelt_bearer »

Intresserad av 115, kan ställa mig i kö ifall det blir separat affär. :)
Music Man SUB (Passiv, Lace Man O War MM4 Pickup) + Squier Vintage Modified Jazz
Markbass Little Mark II + Gallien Krueger MB500
TKS 115 & S115 + EBS NEO 112 x2 + Warwick WCA 411 Pro
Tech 21 SansAmp Bass Driver + Tech 21 VT-Bass
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++
Inlägg: 4732
Blev medlem: tis 09 sep 2008, 01:18
Ort: Stockholm

Re: Ashdown-topp och TKS-lådor

Inlägg av MatsD »

OK. Verkar som det finns en köpare på 112 och en på 115. Om ingen hoppar av så kan vi göra affär förutsatt att lådorna kan hämtas på plats i centrala Sthlm.
Våga vägra Ampeg och p-bas
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem
Inlägg: 9031
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 00:09
Ort: Uppsala

Re: Ashdown-topp och TKS-lådor

Inlägg av BB3000S »

Kul att se dig här MatsD, tråkigt att höra om krämpor som anledning till försäljning , hoppas på bättring över tid! :heart:

Kanske ka du hjälpa mitt minne please - har du kvar den vita Windmillfemman som du borde sälja tillbaka till mig? :D nåt annat kul i basväg så feel free to PM anytime.💛💙💛
| BB2000| BB3000 | BB5000 | BB1024X | BB2025 | 70’s Jazz | S2 Classic | LG5 | STR | Atelier Z |
| Stingray | Big Al | Millenium | Cirrus |

| Aguilar db680/db359 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE-410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++
Inlägg: 4732
Blev medlem: tis 09 sep 2008, 01:18
Ort: Stockholm

Re: Ashdown-topp och TKS-lådor

Inlägg av MatsD »

BB3000S skrev: tor 12 okt 2023, 00:43 Kul att se dig här MatsD, tråkigt att höra om krämpor som anledning till försäljning , hoppas på bättring över tid! :heart:

Kanske ka du hjälpa mitt minne please - har du kvar den vita Windmillfemman som du borde sälja tillbaka till mig? :D nåt annat kul i basväg så feel free to PM anytime.💛💙💛
De krämpor jag har blir man dessvärre inte av med, man håller dem bara i schack, men tack för omtanken.

Ang den vita Windmill-femman så erinrar jag mig att det var den bandlösa med en träkåpa över/mellan mikarna. Eller menar du den benvita med band men det var väl en fyra? Ingen av dem har jag hursomhelst kvar men väl två andra Windmill-basar, en fyra och en femma som jag nog aldrig kommer att sälja.
Våga vägra Ampeg och p-bas
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Ashdown-topp och TKS-lådor

Inlägg av blackparkas »

Blir lite sugen att köpa hela riggen för att komma åt 1x15-lådan...

Men orka sälja toppen sedan..
1x12:an lär inte bli svårsåld.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++
Inlägg: 4732
Blev medlem: tis 09 sep 2008, 01:18
Ort: Stockholm

Re: Ashdown-topp och TKS-lådor

Inlägg av MatsD »

Jag kan inte göra nån affär förrän tidigast på måndag eller tisdag, så intressenter har lite betänketid.

Har en köpare på hela riggen i Värmland men där verkar det skita sig med transport.

Klart jag helst blir av med allt samtidigt men lådorna är det som tar plats. Toppen kan jag ställa undan en stund om ingen köper den men folk som tittar på Harley Benton och Behringer för dubbla priset borde kanske slå till på min Ashdown i stället. Den är snudd på oanvänd, varit på gig två gånger och däremellan bara stått. Det är mycket topp för 1 500 krisch i varje fall.
Våga vägra Ampeg och p-bas
Användarvisningsbild
pelt_bearer
Medlem
Inlägg: 18
Blev medlem: tor 11 aug 2011, 15:24
Ort: Åbo

Re: Ashdown-topp och TKS-lådor

Inlägg av pelt_bearer »

PM om hela riggen!
Music Man SUB (Passiv, Lace Man O War MM4 Pickup) + Squier Vintage Modified Jazz
Markbass Little Mark II + Gallien Krueger MB500
TKS 115 & S115 + EBS NEO 112 x2 + Warwick WCA 411 Pro
Tech 21 SansAmp Bass Driver + Tech 21 VT-Bass
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Ashdown-topp och TKS-lådor

Inlägg av blackparkas »

Om lådorna är srörsta problemet kan jag vara intresserad av dem och kan isf hämta v43.

Toppen är helt ointressant för min del medan 1x15 är helt vansinnigt intressant.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Skriv svar