Vilken basist influerar dig mest?

Prata om olika basister, kända som okända
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Vilken basist influerar dig mest?

Inlägg av blackparkas »

Jan Hellman skrev:Sid Vicious, Danne Berglund, Gene Simmons, Paul McCartney, Jaco Pastorius, Eberhard Weber, Mick Karn, Tony Levin, Danny Thompson, Rick Danko, den svenska Lars Danielsson och Sven Lindvall. Utan inbördes ordning.

//J


Känns som helgardeing deluxe det där.... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Dana Strum
Medlem
Inlägg: 201
Blev medlem: fre 04 jan 2008, 20:31
Ort: Stockholm

Re: Vilken basist influerar dig mest?

Inlägg av Dana Strum »

Det var Geddy Lee som fick mig att börja. Får jag bara välja en basist nu så säger jag Bob Daisley - grym (och underskattad) basist!
Rickenbacker 4003 -86, Gibson Thunderbird -79 & 04, Gibson Les Paul Oversized -11, Fender American Deluxe Precision-96, Fender Precision AVRI -82, Ampeg SVT-CL & 810, Mesa Boogie Walkabout Scout
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Re: Vilken basist influerar dig mest?

Inlägg av funkys**t »

Stanley Clarke
Jaco
James Jamerson
Chris Squire
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Mungi
VIP medlem
Inlägg: 2941
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 11:56
Ort: Stockholm

Re: Vilken basist influerar dig mest?

Inlägg av Mungi »

Förklara för mig hur Sid Vicious kan influera som bassist.
Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.

The most exciting thing for me was, first of all, Jack's bass.
~ Grace Slick
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++
Inlägg: 3523
Blev medlem: fre 25 apr 2008, 15:08
Ort: Västerås

Re: Vilken basist influerar dig mest?

Inlägg av hitman »

Ang Sid så kanske man kan göra en analogi med Gene Simmons. I en intervju jag läste sade han nå´nting om att:
- inte för att jag vill nedvärdera Jaco, som är en fantastisk basist, men jag har influerat många fler kids. När de lyssnar på Kiss-skivor tänker de "det där är ju inte så svårt, det kan jag också göra".

Fast nä - Sid var ju fullständigt kass som basist. Han duger nog bara som avskräckande exempel.
Fender P-bas '76, HPD P51-bas Warmoth-hals, Bjärton kontra 50-talet, HPD bandlös P-bas, Yamaha RBX 375, SD Curlee/Hondo II, basukulele samt hembyggd elkontra.
EBS Reidmar250, TKS 1x12", fEarful 15", EBS Microbass II.
VÅGA VÄGRA VOLVO !!! ;-)
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Re: Sv: Vilken basist influerar dig mest?

Inlägg av Geddan »

Förmodligen spelade Sid inte en ton på plattorna, men inte fasen visste man det när man var 12 bast. Man såg en snubbe med ruggig attityd och basen nere vid knäna. Se'n plankade man Pistolslåtar.

Hur kunde ngn undgå att inspireras av Sid?
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
RolleHarris
Medlem++
Inlägg: 5061
Blev medlem: sön 14 jan 2007, 10:34
Ort: Djurås

Re: Sv: Vilken basist influerar dig mest?

Inlägg av RolleHarris »

Jag ville börja spela bas pga. att jag tyckte Jason Newsted såg så jäkla frän ut när jag var 15.
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Re: Sv: Vilken basist influerar dig mest?

Inlägg av Geddan »

RolleHarris skrev:Jag ville börja spela bas pga. att jag tyckte Jason Newsted såg så jäkla frän ut när jag var 15.
Tänk vad barnslig man kan vara som 15-åring! :wink:
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Re: Vilken basist influerar dig mest?

Inlägg av Mr Praline »

Just nu är det svårt att säga vem som influerar mig mest, men det var Steve Harris som en gång i tiden fick mig att börjar spela, och Stuart Zender var en av många som fick mig att fortsätta. Det beror mycket på musiken som spelas för tillfället.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: Vilken basist influerar dig mest?

Inlägg av Jan Hellman »

blackparkas skrev:
Jan Hellman skrev:Sid Vicious, Danne Berglund, Gene Simmons, Paul McCartney, Jaco Pastorius, Eberhard Weber, Mick Karn, Tony Levin, Danny Thompson, Rick Danko, den svenska Lars Danielsson och Sven Lindvall. Utan inbördes ordning.

//J
Känns som helgardeing deluxe det där.... :D
Jag skulle lätt kunna rabbla upp 20 till utan några större problem. Men det är omöjligt för mig att bara nämna en enda basist som influerat mig mest då det faktiskt handlar om ett gäng som influerat mig ungefär lika mycket..... ;)
Mungi skrev:Förklara för mig hur Sid Vicious kan influera som bassist.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ooIz_Di2w3g[/youtube]

Sid Vicious är troligtvis en av dom sämsta basister som någonsin existerat men samtidigt en stor scenpersonlighet och jag gillar hans musikaliska uttryck trots att han knappt kan spela..... Lite svårt att förklara men det har mer med uttryck att göra än med musikalitet. Kaos är granne med Gud, på något sätt. Jag var helsåld på punkepoken i stort. Framförallt punkens roll som motvikt till den polerade och glättiga disco´n och andra mer "präktiga" musikstilar. Musikvärlden behövde en rejäl spark i röven på den tiden. Sen beklagar jag hans uppväxt som i stort inte direkt var en dans på rosor, att han träffade Nancy Spungen och att han var så körd i roten. Det var synd om snubben. Det kan inte ha varit lätt med en sådan mor. Men för mig betydde hans musikaliska attityd mycket när jag växte upp och det trots att jag själv på den tiden höll på mer med jazzrock och annan "finare" musik och att jag senare valde att plugga musik. Att influeras av någon behöver inte enbart handla om teknisk skicklighet och att spela "rätt".
Användarvisningsbild
Dana Strum
Medlem
Inlägg: 201
Blev medlem: fre 04 jan 2008, 20:31
Ort: Stockholm

Re: Vilken basist influerar dig mest?

Inlägg av Dana Strum »

Dana Strum skrev:Det var Geddy Lee som fick mig att börja. Får jag bara välja en basist nu så säger jag Bob Daisley - grym (och underskattad) basist!
...och Tom Hamilton i Aerosmith...en riktig klippa!
Rickenbacker 4003 -86, Gibson Thunderbird -79 & 04, Gibson Les Paul Oversized -11, Fender American Deluxe Precision-96, Fender Precision AVRI -82, Ampeg SVT-CL & 810, Mesa Boogie Walkabout Scout
Användarvisningsbild
Mungi
VIP medlem
Inlägg: 2941
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 11:56
Ort: Stockholm

Re: Vilken basist influerar dig mest?

Inlägg av Mungi »

Jan Hellman skrev:
Mungi skrev:Förklara för mig hur Sid Vicious kan influera som bassist.
Sid Vicious är troligtvis en av dom sämsta basister som någonsin existerat men samtidigt en stor scenpersonlighet och jag gillar hans musikaliska uttryck trots att han knappt kan spela..... Lite svårt att förklara men det har mer med uttryck att göra än med musikalitet. Kaos är granne med Gud, på något sätt. Jag var helsåld på punkepoken i stort. Framförallt punkens roll som motvikt till den polerade och glättiga disco´n och andra mer "präktiga" musikstilar. Musikvärlden behövde en rejäl spark i röven på den tiden. Sen beklagar jag hans uppväxt som i stort inte direkt var en dans på rosor, att han träffade Nancy Spungen och att han var så körd i roten. Det var synd om snubben. Det kan inte ha varit lätt med en sådan mor. Men för mig betydde hans musikaliska attityd mycket när jag växte upp och det trots att jag själv på den tiden höll på mer med jazzrock och annan "finare" musik och att jag senare valde att plugga musik. Att influeras av någon behöver inte enbart handla om teknisk skicklighet och att spela "rätt".
Det låter ju mer som att punkens attityd är det som influerar. Det kan jag förstå, men att se Sid Vicious som en influens som bassist har jag svårare att förstå. Än mindre som människa. Hans liv är ju bara tragiskt. En trasig människa med dålig självkänsla och självdesktruktivt beteende som dog med venerna fullpumpade av heroin. Inte en särskilt bra influens på något sätt. Sen tycker jag nog att punkens betydelse för "punkig" attityd är rätt överdriven. Alla tidsepoker och alla musikstilar har sin "punk", både före och efter punken. Elvis var punk, Beatles var punk, Hendrix, Coltrane och Miles Davis likaså. Hiphop, House, grunge och metal har i många avseenden varit minst lika mycket "punk" som punken var. I många avseenden var punken mindre "punk" än andra musikstilar har varit. Punkens attityd att "alla kan" fanns redan i proggen. Det punken tillförde där var väl snaraste att byta ut proggens politiska engagemang och strävan efter samhällsförändring mot en väldigt degenererad form av "skit-i-allt"-anarkism. The Clash var väl mer punk (i positiv bemärkelse) än Sex Pistols? Idag är Green Day punk. Dom är inte särskilt "punkiga".

Jag menar inte det här som en provokation på något sätt. Det är bara så som jag ser det.
Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.

The most exciting thing for me was, first of all, Jack's bass.
~ Grace Slick
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4020
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Vilken basist influerar dig mest?

Inlägg av AlbinH »

Mungi skrev:
... Alla tidsepoker och alla musikstilar har sin "punk", både före och efter punken...
Ja så är det nog. Och den för just mig mest betydelsefulla bör väl då vara den där man råkade stå med sina två plattfötter. Jag var för ung för att bry mig om Elvis etc. Mina tonår spenderade jag i huvudsak under den engelska pop-eran; The Who, Small Faces, Pretty Things, Yardbirds m fl. När proggen kom AVSKYDDE jag den. När Disco´n kom dansade jag men brydde mig inte så värst om musikerna. Punken, (sex pistols et al) var mest irriterande. Klart jag hittade mina hjältar i min sektor av musiken. John Entwistle, Ronnie Lane, Bill Wyman. Först långt efter har jag upptäckt rikedomen av musik och stilar. Jazz! Fusion! Blues! Mark King, Marcus Miller, Oteil Burbridge, Niels-Henning Ö. Sen är det närmast hopplöst att försöka skilja ut vem man mest påverkats av.

Fast det vet 17 ändå...

Christer Nilsson hette basisten i Malmöbandet Namelosers om jag minns rätt. Ca 1965-66 spelade de på en lokal i Malmö. Herr basisten tyckte att han låg alltför lågt i mixen och vände sig om mot förstärkaren mitt i en låt. Drog med handkanten i ett snabbt hugg längs över alla potarna och i nästa sekund skakade hela byggnaden och Hr Nilsson log nöjt... DET minnet sitter! 8)
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
Mungi
VIP medlem
Inlägg: 2941
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 11:56
Ort: Stockholm

Re: Vilken basist influerar dig mest?

Inlägg av Mungi »

AlbinH skrev:The Who, Small Faces, Pretty Things, Yardbirds m fl.
Alla dom (särskilt Pretty Things), och Namelosers, lyssnade jag också på som tonåring. Men jag var tonåring på 80-talet. Har alltid varit lite ur fas vad det gäller musik. :wink:
Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.

The most exciting thing for me was, first of all, Jack's bass.
~ Grace Slick
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: Vilken basist influerar dig mest?

Inlägg av Jan Hellman »

Mungi skrev:
Jan Hellman skrev:
Mungi skrev:Förklara för mig hur Sid Vicious kan influera som bassist.
Sid Vicious är troligtvis en av dom sämsta basister som någonsin existerat men samtidigt en stor scenpersonlighet och jag gillar hans musikaliska uttryck trots att han knappt kan spela..... Lite svårt att förklara men det har mer med uttryck att göra än med musikalitet. Kaos är granne med Gud, på något sätt. Jag var helsåld på punkepoken i stort. Framförallt punkens roll som motvikt till den polerade och glättiga disco´n och andra mer "präktiga" musikstilar. Musikvärlden behövde en rejäl spark i röven på den tiden. Sen beklagar jag hans uppväxt som i stort inte direkt var en dans på rosor, att han träffade Nancy Spungen och att han var så körd i roten. Det var synd om snubben. Det kan inte ha varit lätt med en sådan mor. Men för mig betydde hans musikaliska attityd mycket när jag växte upp och det trots att jag själv på den tiden höll på mer med jazzrock och annan "finare" musik och att jag senare valde att plugga musik. Att influeras av någon behöver inte enbart handla om teknisk skicklighet och att spela "rätt".
Det låter ju mer som att punkens attityd är det som influerar. Det kan jag förstå, men att se Sid Vicious som en influens som bassist har jag svårare att förstå. Än mindre som människa. Hans liv är ju bara tragiskt. En trasig människa med dålig självkänsla och självdesktruktivt beteende som dog med venerna fullpumpade av heroin. Inte en särskilt bra influens på något sätt. Sen tycker jag nog att punkens betydelse för "punkig" attityd är rätt överdriven. Alla tidsepoker och alla musikstilar har sin "punk", både före och efter punken. Elvis var punk, Beatles var punk, Hendrix, Coltrane och Miles Davis likaså. Hiphop, House, grunge och metal har i många avseenden varit minst lika mycket "punk" som punken var. I många avseenden var punken mindre "punk" än andra musikstilar har varit. Punkens attityd att "alla kan" fanns redan i proggen. Det punken tillförde där var väl snaraste att byta ut proggens politiska engagemang och strävan efter samhällsförändring mot en väldigt degenererad form av "skit-i-allt"-anarkism. The Clash var väl mer punk (i positiv bemärkelse) än Sex Pistols? Idag är Green Day punk. Dom är inte särskilt "punkiga".

Jag menar inte det här som en provokation på något sätt. Det är bara så som jag ser det.
Det var definitivt synd om snubben men han hade ett människovärde i alla fall. Och även ett musikaliskt värde i min värld.
Användarvisningsbild
Mungi
VIP medlem
Inlägg: 2941
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 11:56
Ort: Stockholm

Re: Vilken basist influerar dig mest?

Inlägg av Mungi »

Jan Hellman skrev:Det var definitivt synd om snubben men han hade ett människovärde i alla fall. Och även ett musikaliskt värde i min värld.
Att han ett människovärde är själva grunden till varför jag har svårt att se honom som en influens på något sätt. Jag kan bara känna sorg när jag tänker på hans tragiska liv och hur folk runt omkring honom utnyttjade hans trasighet för egen vinnings skull.
Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.

The most exciting thing for me was, first of all, Jack's bass.
~ Grace Slick
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: Vilken basist influerar dig mest?

Inlägg av Jan Hellman »

Mungi skrev:
Jan Hellman skrev:Det var definitivt synd om snubben men han hade ett människovärde i alla fall. Och även ett musikaliskt värde i min värld.
Att han ett människovärde är själva grunden till varför jag har svårt att se honom som en influens på något sätt. Jag kan bara känna sorg när jag tänker på hans tragiska liv och hur folk runt omkring honom utnyttjade hans trasighet för egen vinnings skull.
Nu är det ju inte direkt hans mamma, Nancy Spungen eller dom som utnyttjade honom som är någon form av förebild för mig utan han personligen med all sin trasighet. Eller hans musikaliska uttryck, för att vara lite mer konkret. En av få saker som han själv skapade mitt i all skit. Han spelade trummor tidigare. Bl.a. några gig med Siouxsie and the Banshees. Han var nog en bättre trummis än basist. Han fick sparken från det bandet men inte framförallt för hur han spelade utan för att han inte kunde sköta sig. Innan dess spelade han med Keith Levene som senare var med och bildade Clash. Han var även tänkt som sångare i the Danned men även här blev det pannkaka av allihop. Han dök aldrig upp .... Hur som så hängde han bland folk som senare blev hyffsat framgångsrika inom musiksvängen och det är säkert orsaken till att han hamnade i Sex Pistols. Han bör nog klassa in på listan över folk som bränt flest chanser men han hade ett ballt uttryck. Och en uppväxt som ställde till det för honom. Och säkert ett narkotikaberoende som kom via modersmjölken...
dereborn

Re:

Inlägg av dereborn »

dereborn skrev:Utan inbördes ordning:

Abraham Laboriel
Sven Lindvall
Dusty Hill
Sam Bengtsson
Jimmy Johnson
Lee Sklar
Tommy Shannon
Inser att jag glömde Alan.
(Lancaster alltså.)
Användarvisningsbild
Fernan
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 3437
Blev medlem: ons 05 dec 2007, 13:53
Ort: Sundsvall

Re: Vilken basist influerar dig mest?

Inlägg av Fernan »

Räknar min "influenstid" som den tid från det jag lärde mig spela tills jag "hittade" mig själv. Det plankades diverse plattor från -78-87, sen dess kan jag inte påstå att jag studerat nån basist i detalj även om jag fortfarande plankar låtar :

Basister som jag lärde mig en hel del om harmonier genom att planka:
Tom Scholz i Boston, för det var tydligen han och inte Fran Sheehan som spelade bas på deras plattor
Graham Gouldman , 10CC

Grunderna i slap kom från:
Larry Graham
Mark King

För knorrljud o tajt spel lyssnade jag på :
Sam Bengtsson
Christian Veltman

Sen nånstans i samband med att jag var ute på heltid så slutade jag bry mig om att planka en viss basist utan fokusera på låten och vad man kan göra av den själv.

EDIT....hade visst svarat tidigare i tråden..jaja...
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17230
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Re: Vilken basist influerar dig mest?

Inlägg av BBQV »

Nu vid mogen ålder har jag blivit alltmer imponerad av Stings basräkor i de klassiska Policelåtarna. Inte nödvändigtvis tekninskt svåra, men heller aldrig slentrianharvande, de är en integrerad del av låtarnas struktur utan att vara riff. Sofistikerat.
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++
Inlägg: 3523
Blev medlem: fre 25 apr 2008, 15:08
Ort: Västerås

Re: Vilken basist influerar dig mest?

Inlägg av hitman »

BBQV skrev:Nu vid mogen ålder har jag blivit alltmer imponerad av Stings basräkor i de klassiska Policelåtarna. Inte nödvändigtvis tekninskt svåra, men heller aldrig slentrianharvande, de är en integrerad del av låtarnas struktur utan att vara riff. Sofistikerat.
Jag håller med. Åter en basist som är mer intresserad av att lyfta låtarna än att lyfta fram sitt ego.
Fender P-bas '76, HPD P51-bas Warmoth-hals, Bjärton kontra 50-talet, HPD bandlös P-bas, Yamaha RBX 375, SD Curlee/Hondo II, basukulele samt hembyggd elkontra.
EBS Reidmar250, TKS 1x12", fEarful 15", EBS Microbass II.
VÅGA VÄGRA VOLVO !!! ;-)
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Re: Vilken basist influerar dig mest?

Inlägg av bootsy »

hitman skrev:
BBQV skrev:Nu vid mogen ålder har jag blivit alltmer imponerad av Stings basräkor i de klassiska Policelåtarna. Inte nödvändigtvis tekninskt svåra, men heller aldrig slentrianharvande, de är en integrerad del av låtarnas struktur utan att vara riff. Sofistikerat.
Jag håller med. Åter en basist som är mer intresserad av att lyfta låtarna än att lyfta fram sitt ego.

Precis. Dessutom är han ofta väldigt kreativ i sina tonval. Sofistikerad utan att vara överdrivet teknisk så att säga.
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Re: Vilken basist influerar dig mest?

Inlägg av funkys**t »

funkys**t skrev:Stanley Clarke
Jaco
James Jamerson
Chris Squire
Glömde Mark King! Hur fasen kunde jag glömma honom??
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Mr_Gul
Medlem
Inlägg: 85
Blev medlem: sön 02 sep 2012, 14:57
Ort: Malmö
Kontakt:

Re: Vilken basist influerar dig mest?

Inlägg av Mr_Gul »

Mina första stora inspirationskällor var Cliff Burton (ex-Metallica) och Tim Commerford (Rage Against the Machine) under tonåren, sen upptäckte jag Thomas Miller (ex-Symphony X) och Tommy Thordsson (ex-Mats/Morgan Band) i 20-årsåldern och de fick mig att verkligen öva ännu mer. Uppskattar både Jaco, James Jamerson, Chris Squire, Victor Wooten, Michael Manring och Les Claypool som basister/musiker, men kan inte påstå att de har influerat mig nämnvärt.
Woodo B7 Walnut (7-strängad), Washburn B-10 (bandlös), Samick (okänd modell)
Trace Elliot AH300-topp + Marshall 2x15"-låda, Hughes & Kettner BassForce XXL 300W-combo
T-Rex ToneTrunk 42, T-Rex The FuelTank Junior, Boss TU-3, Ibanez SB7/PD7/TC7/DE7
Användarvisningsbild
Shotgun_Carlsson
Medlem
Inlägg: 28
Blev medlem: mån 05 nov 2012, 19:12
Ort: Falun
Kontakt:

Re: Vilken basist influerar dig mest?

Inlägg av Shotgun_Carlsson »

Wilbur Bascomb, Pastorius och Gustaf Hielm.
John Entwistle, Scott Thunes, Darryl Jones samt Flea finns väl med på ett hörn.
Skriv svar