DR Stringlife Liquid Polymer, nån som provat?

Undrar du något om olika strängtyper, märken osv? Skriv här!
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5322
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

DR Stringlife Liquid Polymer, nån som provat?

Inlägg av mrbaloo »

Såg precis att DR har följande produkt i deras sortiment: DR Stringlife
Stringlife Liquid Polymer

Coat Your Own Strings with StringLife liquid polymer coating

Stringlife is as effective in prolonging the useful life of strings (when applied to the entire length of string) as factory coated strings.Players may coat their favorite set of bass, acoustic or electric strings to make them last longer.

Stringlife liquid polymer coating bonds to strings by causing the positive charge of electrons in your strings to attract to the negative charged polymer. This creates a process called electrovalent bonding.
Verkar vara "coated strings" på burk för att applicera på sina egna favvosträngar (som inte är coated).

Det verkar alldeles som en utmärkt produkt om den fungerar. Jag personligen behöver inte en sån eftersom jag har så torra fingrar, men jag skulle nog köpa en "bara för att" om det fungerar bra.

Är det någon här som provat produkten?

/MrBaloo
Användarvisningsbild
Håcke
Medlem++
Inlägg: 2541
Blev medlem: tor 05 aug 2010, 01:21
Ort: Hestra

DR Stringlife Liquid Polymer, nån som provat?

Inlägg av Håcke »

the positive charge of electrons in your strings to attract to the negative charged polymer. This creates a process called electrovalent bonding.
Öh... what !?

Positivt laddade elektroner?
Öh, jämfört med vadå då?

Enligt den nya fysiken då som dom precis har kommit på själva då eller?

Eller typ fel.

Nu var det faktiskt i förra århundradet jag läste mina poäng fysik, kemi och elektronik men det här låter som fria fantasier.

Antingen så har dom ingen aning om vad det är för smet dom säljer på marknadsavdelningen eller så är det bara bluff och båg rakt igenom.

Annars hade jag köpt en burk.
Senast redigerad av Håcke den lör 09 maj 2015, 06:20, redigerad totalt 1 gånger.
Fender J, Fender P Lyte, Blade J, Wasabasen, Cort Arona B4 Sandberg
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5322
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: DR Stringlife Liquid Polymer, nån som provat?

Inlägg av mrbaloo »

Njae, så konstigt kanske det inte är. Nu har jag iofs inte läst på helt, men på wiki står lite mer om detta: http://en.wikipedia.org/wiki/Polyelectrolyte" onclick="window.open(this.href);return false;

Men DR-smörjan har faktiskt fått lite lovord från användare så det kan inte vara helt kattpiss.
Användarvisningsbild
Håcke
Medlem++
Inlägg: 2541
Blev medlem: tor 05 aug 2010, 01:21
Ort: Hestra

DR Stringlife Liquid Polymer, nån som provat?

Inlägg av Håcke »

Det är ju möjligt att det funkar på strängar.
Polyelectrolyterna skyddar ju mot korrosion och neutraliserar syror och smörjer upp vilket ju kan vara bra ibland.
Men dom positivt laddade elektronerna i mina strängar får någon gärna förklara för mig ifall jag ska tro på.
Fender J, Fender P Lyte, Blade J, Wasabasen, Cort Arona B4 Sandberg
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem
Inlägg: 4725
Blev medlem: mån 10 mar 2008, 12:40
Ort: Bomma Riksby

Re: DR Stringlife Liquid Polymer, nån som provat?

Inlägg av strummer »

Håcke skrev: Men dom positivt laddade elektronerna i mina strängar får någon gärna förklara för mig ifall jag ska tro på.
Hittar du något om detta är jag också intresserad, mina elektroner är så jäkla negativa att de helt förstör stämningen om man inte håller dem i schack.
Kompressor, det är livet!
Användarvisningsbild
B-Å Åhs
Medlem++
Inlägg: 6573
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 15:51
Ort: Älvsjö

Re: DR Stringlife Liquid Polymer, nån som provat?

Inlägg av B-Å Åhs »

Elektroner ---
"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
Skriv svar