Palmer Bass Pocket Amp

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5319
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Palmer Bass Pocket Amp

Inlägg av mrbaloo »

Bild

Nu verkar Palmer ha satt ihop en liten låda som verkar ha alla features många vill ha, dvs. både aux in och hörlur ut:

http://blog.adamhall.com/en/2016/05/10/ ... -products/" onclick="window.open(this.href);return false;
The Palmer BASS POCKET AMP is a multifunctional floor pedal and preamp that will appeal to bassists and is perfect for recording or as a practice amp. It can be used for either active or passive bass. The pedal works perfectly with a power amplifier or a channel strip on a mixer. The compact BASS POCKET AMP is also well suited as a pure headphone amp.

The sound formation can be adjusted very effectively, with regulators for bass (center@90 Hz), treble (center@7 kHz), and semi-parametric regulation for mid-range (150 to 8 kHz). Adjustable cabinet emulation enables a selection of three different frequency curves (flat, modern, vintage) and the mode switch lets the user choose between clean, overdrive and fuzz.

The input side has jacks for Bass In (reduction is possible for active bass guitars) and Bass Thru (feeds the input signal through). Stereo signals can be fed in via Aux In (mini-jack) and these can be listened to in stereo via the headphone jack (mini-jack).

On the output side, one has the choice between a symmetrical XLR jack (DI out) with pre- and post-selection to avoid sound adjustment and cabinet simulations. The 6.3 mm jack can be connected to the amplifier directly. External processors can be fed in via the FX-insert interface – although the integrated saturation simulation should actually be enough in many cases.

The stable and noiseless foot pedal can be used to switch between two settings. If the sliding switch is in the bypass position, the BASS POCKET AMP will be taken out of the signal stream completely, along with all settings and simulations. If the MUTE position is chosen, the bass can be tuned noiselessly (Bass Thru is always active) or the instrument can be switched without causing irritating noises.

The Palmer BASS POCKET AMP is operated with a 9-volt adapter (PW9V) or a standard 9-volt block battery. Doubling the internal operating current to 18 volts improves the dynamics and performance of the headphone amplifier.

Manufacturer & Sales: Adam Hall Group, Germany
Availability of BATPACK: 3rd quarter 2016
Availability of BASS POCKET AMP: 2nd quarter 2016
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5319
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: Palmer Bass Pocket Amp

Inlägg av mrbaloo »

Mer bilder:

Bild

Bild
Användarvisningsbild
lekamen
Medlem+
Inlägg: 1709
Blev medlem: tor 30 aug 2012, 08:00
Ort: Stockholm

Re: Palmer Bass Pocket Amp

Inlägg av lekamen »

Klart intressant liten manick!
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Palmer Bass Pocket Amp

Inlägg av Roger Hedin »

Absolut!
Strömförsörjningen också!
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Tumblinman
Medlem
Inlägg: 318
Blev medlem: lör 06 sep 2014, 09:02

Re: Palmer Bass Pocket Amp

Inlägg av Tumblinman »

Den där blev jag lite sugen på. Spelar mest med hörlurar och ljudet via hörlursutgången är viktigt för mig. Hoppas inte priset blir för saftigt, bara.
theLopp
Medlem+
Inlägg: 597
Blev medlem: ons 08 okt 2008, 22:31
Ort: Göteborg

Re: Palmer Bass Pocket Amp

Inlägg av theLopp »

Priset är det inget fel på men såvida inte jag gör någonting fel eller att jag fått ett måndagsex så är det nog tyvärr den sämsta skit jag spelat genom på väldigt länge.
Rent låter den ok men effekterna och cab sim suger. Stenhårt t.o.m. Men jag ska testa lite olika basar och ge den en chans till, sen åker den tillbaka.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tumblinman
Medlem
Inlägg: 318
Blev medlem: lör 06 sep 2014, 09:02

Re: Palmer Bass Pocket Amp

Inlägg av Tumblinman »

Usch, det var tråkigt. Hade förväntningar på den där.
Användarvisningsbild
lekamen
Medlem+
Inlägg: 1709
Blev medlem: tor 30 aug 2012, 08:00
Ort: Stockholm

Re: Palmer Bass Pocket Amp

Inlägg av lekamen »

theLopp skrev:Priset är det inget fel på men såvida inte jag gör någonting fel eller att jag fått ett måndagsex så är det nog tyvärr den sämsta skit jag spelat genom på väldigt länge.
Rent låter den ok men effekterna och cab sim suger. Stenhårt t.o.m. Men jag ska testa lite olika basar och ge den en chans till, sen åker den tillbaka.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Oj då! Jag var svinnära att slå till men satte klorna i en genz benz istället. Och den har ju en ljuvlig hörlursutgång.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Palmer Bass Pocket Amp

Inlägg av blackparkas »

theLopp: Är det basvarianten du testat?
Snackade precis med Adam Halls representant i Sverige och enligt honom så släpptes basvarianten typ i förra veckan och vad han visste hade ingen hamnat i Sverige än, men Tysken finns de väl på förstås och det som går från Thomann har han ju förstås ingen koll på...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
theLopp
Medlem+
Inlägg: 597
Blev medlem: ons 08 okt 2008, 22:31
Ort: Göteborg

Re: Palmer Bass Pocket Amp

Inlägg av theLopp »

Ja, det är basvarianten och den kom från tysken.

Har testat den lite mer nu och kan väl säga att rent så låter den ok. Cab-sim är inte speciellt roliga och dist/fuzz är verkligen inte roliga. Visst det är tycke och smak men det var inget för mig.

En liten och smutt pedal annars, ville verkligen gilla den. Sen var byggkvalitet lite sådär, flera potar hade ett "mittcentreringshack" och de satt inte rakt upp, klockan 12. Och hörlursuttaget var glappigt.

Jag kanske hade otur med ett måndagsex för annars så ser den väldigt fin ut.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Palmer Bass Pocket Amp

Inlägg av blackparkas »

Måste ha skickat ut den samma dag som de fick in den då... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Palmer Bass Pocket Amp

Inlägg av blackparkas »

Nu har även jag testat den.

Visst är det en fråga om tycke och smak.
Men jag tycker den känns robust och ordentlig. Inget glappande hörlursuttag, säker på att dina lurar inte håller på att bli paj? :D

Ang dist/fuzz-delen så visst finns det kanske lite att önska, men för vad det är, och vad den kostar, så tycker jag det funkar skitbra.
Man får ratta lite på EQ:n och sådär innan man hittar rätt.

Ang. högtalarsimulatorn så tycker jag det inte var något att klaga på egentligen. Funkade helt ok.

Jag testade aldrig med Aux In, och jag hade nog velat ha en volym till Aux In när man ändå gör en så rejält box, men i övrigt tycker jag den lät rätt bra.
Sitter klart hellre med en Palmer Pocket Amp än en VOX Amplug om man säger så...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
lekamen
Medlem+
Inlägg: 1709
Blev medlem: tor 30 aug 2012, 08:00
Ort: Stockholm

Re: Palmer Bass Pocket Amp

Inlägg av lekamen »

blackparkas skrev:Nu har även jag testat den.

Visst är det en fråga om tycke och smak.
Men jag tycker den känns robust och ordentlig. Inget glappande hörlursuttag, säker på att dina lurar inte håller på att bli paj? :D

Ang dist/fuzz-delen så visst finns det kanske lite att önska, men för vad det är, och vad den kostar, så tycker jag det funkar skitbra.
Man får ratta lite på EQ:n och sådär innan man hittar rätt.

Ang. högtalarsimulatorn så tycker jag det inte var något att klaga på egentligen. Funkade helt ok.

Jag testade aldrig med Aux In, och jag hade nog velat ha en volym till Aux In när man ändå gör en så rejält box, men i övrigt tycker jag den lät rätt bra.
Sitter klart hellre med en Palmer Pocket Amp än en VOX Amplug om man säger så...
Tack för det parkas, bra med ett andra omdöme. Ännu har det ju inte dykt upp någon vettig youtube-test, men efter denna post känner jag att den nog skulle funka för min del. Jag trodde min genz-benz skulle funka som hörlursförstärkare, men dess aux in ligger i mono! Helt värdelöst när man ska planka låtar ju. Har du tagit in denna palmer till din butik? Pris isf?
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Palmer Bass Pocket Amp

Inlägg av blackparkas »

Nja.

Har en på lån från Adam Hall.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Tumblinman
Medlem
Inlägg: 318
Blev medlem: lör 06 sep 2014, 09:02

Re: Palmer Bass Pocket Amp

Inlägg av Tumblinman »

Är fortfarande sugen på en sådan här - någon fler som testat ännu?
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Palmer Bass Pocket Amp

Inlägg av Roger Hedin »

Jag var lite sugen på den där också, men fick tag i denna för ett löjligt bra pris:
Bild
De tillverkas ju inte längre, så det var rena lyckträffen att hitta en. Hur den låter??? Hur bra som helst! Inga effekter, bara en ini helsikes bra preamp/hörlursförstärkare...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
lekamen
Medlem+
Inlägg: 1709
Blev medlem: tor 30 aug 2012, 08:00
Ort: Stockholm

Re: Palmer Bass Pocket Amp

Inlägg av lekamen »

Jag blev till slut lycklig ägare av en Rusty Box! Den kommer kicka ut min VTbass från bordet, om jag bara kan lösa strömbehovet... jag stoppade i ett par lurar i line-out och jösses vilken bra hörlursförstärkare det visade sig vara!Bild
Användarvisningsbild
lekamen
Medlem+
Inlägg: 1709
Blev medlem: tor 30 aug 2012, 08:00
Ort: Stockholm

Re: Palmer Bass Pocket Amp

Inlägg av lekamen »

Sagt och gjort.Bild
Användarvisningsbild
lekamen
Medlem+
Inlägg: 1709
Blev medlem: tor 30 aug 2012, 08:00
Ort: Stockholm

Re: Palmer Bass Pocket Amp

Inlägg av lekamen »

blackparkas skrev:Nja.

Har en på lån från Adam Hall.
Tjena Johan, har du kvar palmern? Kommer du sälja den i butiken?
Jag skulle fortfarande vilja testa den, jag velar mellan denna och SCR-DI...
Användarvisningsbild
Aslan
Medlem++
Inlägg: 3111
Blev medlem: sön 03 sep 2006, 15:09
Ort: Nacka

Re: Palmer Bass Pocket Amp

Inlägg av Aslan »

lekamen skrev:...Den kommer kicka ut min VTbass från bordet...
Ska du sälja den alltså?;)
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
Användarvisningsbild
lekamen
Medlem+
Inlägg: 1709
Blev medlem: tor 30 aug 2012, 08:00
Ort: Stockholm

Re: Palmer Bass Pocket Amp

Inlägg av lekamen »

Aslan skrev:
lekamen skrev:...Den kommer kicka ut min VTbass från bordet...
Ska du sälja den alltså?;)
Haha, nä det törs jag inte. Kanske? Eller jo, snart =)
Användarvisningsbild
Aslan
Medlem++
Inlägg: 3111
Blev medlem: sön 03 sep 2006, 15:09
Ort: Nacka

Re: Palmer Bass Pocket Amp

Inlägg av Aslan »

lekamen skrev:
Aslan skrev:
lekamen skrev:...Den kommer kicka ut min VTbass från bordet...
Ska du sälja den alltså?;)
Haha, nä det törs jag inte. Kanske? Eller jo, snart =)
Säg till isf:)
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
Användarvisningsbild
lekamen
Medlem+
Inlägg: 1709
Blev medlem: tor 30 aug 2012, 08:00
Ort: Stockholm

Re: Palmer Bass Pocket Amp

Inlägg av lekamen »

Aslan skrev:
lekamen skrev:
Aslan skrev:
lekamen skrev:...Den kommer kicka ut min VTbass från bordet...
Ska du sälja den alltså?;)
Haha, nä det törs jag inte. Kanske? Eller jo, snart =)
Säg till isf:)
Va? Har du såld din? Igen?
:lol:
Användarvisningsbild
Aslan
Medlem++
Inlägg: 3111
Blev medlem: sön 03 sep 2006, 15:09
Ort: Nacka

Re: Palmer Bass Pocket Amp

Inlägg av Aslan »

lekamen skrev:
Aslan skrev:
lekamen skrev:
Aslan skrev:
lekamen skrev:...Den kommer kicka ut min VTbass från bordet...
Ska du sälja den alltså?;)
Haha, nä det törs jag inte. Kanske? Eller jo, snart =)
Säg till isf:)
Va? Har du såld din? Igen?
:lol:
Hahaha!!!:)
Nja. Jag har min Deluxe på coverbordet sen en tid tillbaka. Vill nu ha en vanlig till metalbordet förutom Fluxdriven:)
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
Användarvisningsbild
41HZ
Medlem+
Inlägg: 1760
Blev medlem: mån 11 sep 2006, 19:49
Ort: Mölndal

Re: Palmer Bass Pocket Amp

Inlägg av 41HZ »

lekamen skrev:Sagt och gjort.Bild
Snyggt! Hur löste du ström till rustyn, eller är det fortfarande nån form av extern dosa?
Rickenbacker, P-basar- pedaler - Peavey VB-2 Mesa Bass400- M2000-TKS 112, TKS 115s, TKS 412
Skriv svar