PrataBas STORA viktminskningstråd!!

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
pippolainen
Medlem
Inlägg: 87
Blev medlem: tor 08 okt 2015, 22:17
Ort: Jönköping

Re: PrataBas STORA viktminskningstråd!!

Inlägg av pippolainen »

basmartin skrev:

Otroligt bra!
Tack! :D
Glad amatör
pippolainen
Medlem
Inlägg: 87
Blev medlem: tor 08 okt 2015, 22:17
Ort: Jönköping

Re: PrataBas STORA viktminskningstråd!!

Inlägg av pippolainen »

För ett år sedan bestämde jag mig för att gå ner i vikt. Då hade jag kanske lite orealistiska mål; gå ner 30kg utan att tumma för mycket på livskvalitén. Första invägningen landade på 133kg.

Nu ett år senare kan jag stolt meddela att jag ligger på 115,3kg vid skrivandets stund!
En minskning på 17,7 pannor! :D :D :D :D :D :D

Idag har jag swishat 360kr till barncancerfonden och hoppas kunna swisha åtminstone 220kr samma datum nästa år!
Glad amatör
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25677
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: PrataBas STORA viktminskningstråd!!

Inlägg av fieldflower »

fieldflower skrev:
fieldflower skrev:
fieldflower skrev:
fieldflower skrev:Nu blir det till att prova LCHF. Startpunkt 107 kg.
103,4 kg.
102,1 kg.
101,1 kg.
100,0 kg.
Nu är det tamejtusan nära till 2-siffrigt. :D
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Re: PrataBas STORA viktminskningstråd!!

Inlägg av Svensson »

Jag har gett upp..
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25677
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: PrataBas STORA viktminskningstråd!!

Inlägg av fieldflower »

fieldflower skrev:
fieldflower skrev:
fieldflower skrev:
fieldflower skrev:
fieldflower skrev:Nu blir det till att prova LCHF. Startpunkt 107 kg.
103,4 kg.
102,1 kg.
101,1 kg.
100,0 kg.
Nu är det tamejtusan nära till 2-siffrigt. :D
99,1

Yes!
Eller Fan!
2-siffrigt första dagen på semestern - det här kan egentligen bara gå åt helvete...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18143
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Re: PrataBas STORA viktminskningstråd!!

Inlägg av basmartin »

pippolainen skrev:För ett år sedan bestämde jag mig för att gå ner i vikt. Då hade jag kanske lite orealistiska mål; gå ner 30kg utan att tumma för mycket på livskvalitén. Första invägningen landade på 133kg.

Nu ett år senare kan jag stolt meddela att jag ligger på 115,3kg vid skrivandets stund!
En minskning på 17,7 pannor! :D :D :D :D :D :D

Idag har jag swishat 360kr till barncancerfonden och hoppas kunna swisha åtminstone 220kr samma datum nästa år!
Fantastiskt! Bra jobbat!
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++
Inlägg: 10414
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 17:12
Ort: Örebros södra utkanter

Re: PrataBas STORA viktminskningstråd!!

Inlägg av Punkster »

Den här tråden log jag lite oförstående mot för 7-8 år sedan. Gå ner i vikt? Varför? Idag är det annorlunda... :roll:

Jag är inte så tung egentligen, 83 kg och 181 cm. Problemet är att ALLT kroppsfett sitter på magen vilket gör att jag ser gravid ut eftersom jag i övrigt är ganska spinkig. Jag stirrar mig inte så blind på en specifik målvikt, mitt mål är snarare att bli av med kulan. Det får bli så många kilon det blir, helt enkelt, tills jag är nöjd med figuren.

Hur som helst, tränar gör jag då och då när det hinns med, både på gym och hemma. Förut sprang jag en hel del och det funkade prima tills benhinnorna pajade. Skulle gärna börja med det igen, det var nog den roligaste träningsformen jag testat på och den som gett bäst resultat. Vet inte riktigt om det är möjligt dock.

Har testat GI förut, märkte kanske inte så mycket resultat på vikten av det, men jag mådde bättre i allmänhet. Tänker att det inte skadar att köra vidare på det. Sedan 5 dagar har jag också bytt ut 2 av 3 måltider mot måltidsersättning i form av soppa, pulvershake eller bars. Jag vill hitta en variant som jag kan köra långvarigt i kombination med att äta vanlig mat. Kanske inte tappar så mycket så fort på det, men det känns lättare när iaf ett mål om dagen är vanlig mat (enligt GI då, för det mesta) och jag gissar att det inte blir lika lätt att gå upp alla kilon igen när man slutar.
/Linus
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Re: PrataBas STORA viktminskningstråd!!

Inlägg av Geddan »

Så har man då lagt på sig 5kg överflöd igen.
Det känns bara i vägen, så det blir åtstramningar. Har inte bråttom. Tar t.o.m. oktober på mig. Går det fortare så är det bonus. Mot 91 kg!

Skickat från min ASUS_P00I via Tapatalk
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25677
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: PrataBas STORA viktminskningstråd!!

Inlägg av fieldflower »

Jo, det här med semester... 2-3 kg upp blev det.
Första dagen på kontoret, och idag är träningsväskan med.
Medlem i PB50+
svekke
Medlem
Inlägg: 127
Blev medlem: tor 13 mar 2014, 10:26
Ort: Huddinge

Re: PrataBas STORA viktminskningstråd!!

Inlägg av svekke »

Angående löpning och benhinnor. Jag tror absolut du kan prova igen, men ta det då väldigt försiktigt. Mjuka underlag och kort löpning till att börja med. Växla mellan löpning och gång. Låt det ta tid. Personligen tror jag på ett löpsteg som ligger mitt/fram på foten hellre än att löpa tungt på hälarna, men återigen - bra löpsteg sliter i början på benhinnorna, men efter ett par veckor borde det bli bra.

Annars är ju simning eller roddmaskin väldigt bra träningsformer. Jag har svårt för simning, men när man ror kan man ju lyssna på något trevligt. Lycka till!
Punkster skrev:Den här tråden log jag lite oförstående mot för 7-8 år sedan. Gå ner i vikt? Varför? Idag är det annorlunda... :roll:

Jag är inte så tung egentligen, 83 kg och 181 cm. Problemet är att ALLT kroppsfett sitter på magen vilket gör att jag ser gravid ut eftersom jag i övrigt är ganska spinkig. Jag stirrar mig inte så blind på en specifik målvikt, mitt mål är snarare att bli av med kulan. Det får bli så många kilon det blir, helt enkelt, tills jag är nöjd med figuren.

Hur som helst, tränar gör jag då och då när det hinns med, både på gym och hemma. Förut sprang jag en hel del och det funkade prima tills benhinnorna pajade. Skulle gärna börja med det igen, det var nog den roligaste träningsformen jag testat på och den som gett bäst resultat. Vet inte riktigt om det är möjligt dock.

Har testat GI förut, märkte kanske inte så mycket resultat på vikten av det, men jag mådde bättre i allmänhet. Tänker att det inte skadar att köra vidare på det. Sedan 5 dagar har jag också bytt ut 2 av 3 måltider mot måltidsersättning i form av soppa, pulvershake eller bars. Jag vill hitta en variant som jag kan köra långvarigt i kombination med att äta vanlig mat. Kanske inte tappar så mycket så fort på det, men det känns lättare när iaf ett mål om dagen är vanlig mat (enligt GI då, för det mesta) och jag gissar att det inte blir lika lätt att gå upp alla kilon igen när man slutar.
Washburn WB 66, Squire affinity p-bass, TC BG250-115
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: PrataBas STORA viktminskningstråd!!

Inlägg av GandhiMK2 »

svekke skrev:Personligen tror jag på ett löpsteg som ligger mitt/fram på foten hellre än att löpa tungt på hälarna, men återigen - bra löpsteg sliter i början på benhinnorna, men efter ett par veckor borde det bli bra.
Alltså , jag har aldrig kunnat springa. Blir helt slut. Har alltid varit så sjukt obekvämt. Sen var det en polare som kom förbi vår trädgård i fåniga skor som jag fick testa. barefoot nånting. Kort därefter så var jag i Usa och köpte ett par NB barefoot-ISH skor. Dom har sula och den är inte helt platt och stum men näst intill och för första gången i mitt liv kan jag nu springa. Har sprungit en mil ett par ggr tom. Hela grejen för mej var att springa framåtlutad i ngn sorts aslökig kontrollerat fall-stil. Korta tassande steg på framfoten. Ungefär som om man tar av sej skor och springer. (Testa så får ni se. Inget jävla hälnedslag där inte!) SÅ jävla mycket skönare för hela kroppen och inte minst andning och allt möjligt. Rimligen är det på tå man rent konstitutionellt är ämnad att springa som människa. Annars skulle vi väl springa på hälen även barfota?
https://www.youtube.com/watch?v=7jrnj-7YKZE" onclick="window.open(this.href);return false;
Hur som helst, jag vet att folk kan få problem med vaderna etc men det är inget som hänt mej. Värt en test, huh?
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Re: PrataBas STORA viktminskningstråd!!

Inlägg av Hellish »

Huh! Kanske måste testa att springa på det sättet. Jag klarar runt två kilometer annars och det är en jäkla plåga. Går hellre två timmar i uppförslut än att springa. Men det där ska testas. :)
svekke
Medlem
Inlägg: 127
Blev medlem: tor 13 mar 2014, 10:26
Ort: Huddinge

Re: PrataBas STORA viktminskningstråd!!

Inlägg av svekke »

Ja gör det, men börja med att växla mellan spring och gå. Spring 1 km, gå minst 500 meter, repetera högst 3 gånger i början. Barfotaskor kan säkert vara bra, själv kör jag med relativt vanliga löparskor men utan extrem häldämpning (eftersom jag inte springer på hälarna längre). En stor del av att få ett "lättare" löpsteg är att öka frekvensen. Sträva efter 140-160 steg per minut, men ta korta steg. Med hög frekvens går det inte att ha hältramp. Spring gärna i lite uppförsbacke, det är lättare att få ett bra steg då. Det finns massor av tips på nätet.


Hellish skrev:Huh! Kanske måste testa att springa på det sättet. Jag klarar runt två kilometer annars och det är en jäkla plåga. Går hellre två timmar i uppförslut än att springa. Men det där ska testas. :)
Washburn WB 66, Squire affinity p-bass, TC BG250-115
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25677
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: PrataBas STORA viktminskningstråd!!

Inlägg av fieldflower »

Har kört LCHF och vit period sedan semestern. Kör även skrotlyftning 3 ggr/vecka.
Vågen har gått stadigt nedåt från 103 till 96, men har fastnat och nu är den uppe på 98 igen.
Är väl inte enormt orolig då jag märker att magen försvinner och det börjar bukta ut på andra ställen.

Men platå är tråkigt, så nu blir det paus från LCHF:andet under julen, och lite rom skall jag nog få också.
Men å andra sidan tänkte jag steppa upp träningen till att inkludera joggingturer ett par ggr per vecka också, så får vi väl se vad som händer.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25677
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: PrataBas STORA viktminskningstråd!!

Inlägg av fieldflower »

fieldflower skrev: ons 03 maj 2017, 22:09 Nu blir det till att prova LCHF. Startpunkt 107 kg.
Gymmandet inlett för en månad sedan, men det har snarare givit mer vikt än mindre såhär långt.
Vi får väl se vart det här tar vägen...
fieldflower skrev: sön 17 dec 2017, 14:38 Har kört LCHF och vit period sedan semestern. Kör även skrotlyftning 3 ggr/vecka.
Vågen har gått stadigt nedåt från 103 till 96, men har fastnat och nu är den uppe på 98 igen.
Är väl inte enormt orolig då jag märker att magen försvinner och det börjar bukta ut på andra ställen.

Men platå är tråkigt, så nu blir det paus från LCHF:andet under julen, och lite rom skall jag nog få också.
Men å andra sidan tänkte jag steppa upp träningen till att inkludera joggingturer ett par ggr per vecka också, så får vi väl se vad som händer.
Lite kul att hitta såna här gamla inlägg och konstatera hur det blev sen...

LCHF: Nä, gick inte att upprätthålla i vardagen.
Funkar ju för att gå ned snabbt, men det kom förstås tillbaka sen.

Vit period: Ja, räknar mig nog som nykterist sedan 2018 då jag smakade starkt senast.
Saknar det inte och mår bättre än nånsin utan.
Saknar ibland smaken av en god rom, men kan leva utan.

Träning: Ja, lyfta skrot var verkligen min grej.
Kör hyfsat stenhårda pass 3 ggr/vecka - 50/50 styrkelyft och muskelbyggande. Ser fram emot vaccin så jag kan köra ett helgpass (annat gym) också.
Bänkpress är inte min grej (går sönder), men både marklyft och framför allt knäböj är skitkul. Räknar jag samman mina personbästa är jag över 500 kg i total (squat/bänk/mark).
Här nånstans är inte kroppsvikten ett så stort problem längre - har fått muskler som rättfärdigar högre kroppsvikt, och har hittat övningar som håller ryggen snäll. Det enda jobbiga är att benen växer så jag har sönder mina byxor och får "levla upp" storlek, men det är lite av ett lyxproblem...

Vikt: Nä, var uppe på 112 vid nyår.
Nu kör jag lite rimlig svångrem (inget godis/chips/etc och försöker hålla mig till rimliga matportioner) och är nere på ca 105.
Med träningen kanske det blir "beach" på vårhalvåret och "bulk" på vinterhalvåret - får väl se vad som känns bra. Framför allt känner jag med träningen ingen press att nödvändigtvis väga under 100 kg längre, så länge jag håller mig stark och frisk i kroppen.

Jogga: Nä, inte för mig. Kommer nog aldrig bli min grej.
Men det känns rätt ok mtp hur jag tränar.
Jag tar raska promenader nån gång i veckan - det får duga.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Re: PrataBas STORA viktminskningstråd!!

Inlägg av Geddan »

För egen del var jag i extremt dåligt skick för 2 månader sedan.
Försökte peppa mig själv att gå till gymet och börja få lite rutiner och diciplin,
men det är så sjukt jäkla tråkigt att träna gym, så det går bara inte.

Sedan började jag jobba!
Kropssarbete som fullständigt knäckte mig de första veckorna.
Nu, 8 veckor senare, har jag gått ner nästan 5 kg, är mycket rörligare och kroknar inte fast jag
lyfter, skottar, krattar och knallar runt 15-20´000 steg per dag osv.
Hoppas att jag kan gå ner några kilo till tack vare jobbet.
Se´n har jag ju köpt en racercykel som ska få jobba i sommar. Hoppas på tvåsiffrigt snart.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: PrataBas STORA viktminskningstråd!!

Inlägg av blackparkas »

Har gått ner runt 10kg de senaste åren sedan jag slutade med de flesta sockerhaltiga drycker under veckorna samt bara käkar snask och godis på helgerna.
Men sedan tog det stopp, nu går jag ner ett kilo under veckorna, och sedan upp det kilot under helgen..

Måste börja röra på mig men det är så erbarmligt tråkigt..
Gick en halvmil i skogen med frugan och hunden igår. Enda njutningen var att se hunden se dum ut när han hoppar omkring, tänk en hund med runt 70cm mankhöjd som beter sig som en katt stundtals.
Hunden som sagt samt pausen vid ett vindskydd där jag somnade till på en 40cm bred bänk...


Sådana där gummisnören som man grejar med, fäster i väggen eller nåt, såg maxoges träna med en sådan i veckan.
Är det några som är bättre eller sämre?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem
Inlägg: 8589
Blev medlem: lör 28 jun 2008, 23:33
Ort: Perstorp

Re: PrataBas STORA viktminskningstråd!!

Inlägg av engson »

Jag har tappat ca 20 kg sen förra julen (2019 typ). Låg länge på 105/106 kg och är nere på ca 84 nu. För 20 år sen toppade jag på över 130... Har nästan helt slutat med mjölkprodukter, men tror inte det har med viktnedgången att göra. Vit är jag sen 10 år tillbaka. Kanske mest muskler som jag tappat. Vi äter en LCHF-liknande mat hemma - det heter ALP och det är nog mest kära hustrun som följer exakt, men jag hakar på men fuskar lite ibland. :)
Har dock blivit helt biten av att spela padel och gör det 3-4 ggr i veckan, så en hel del steg och rörelse blir det
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Re: PrataBas STORA viktminskningstråd!!

Inlägg av funkys**t »

Jag har ökat 17 kg på två år.
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25677
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: PrataBas STORA viktminskningstråd!!

Inlägg av fieldflower »

funkys**t skrev: mån 10 maj 2021, 18:25 Jag har ökat 17 kg på två år. Bild
Visst är det skönt med viktträning så man kan kalla det "bulk"? ;)
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Re: PrataBas STORA viktminskningstråd!!

Inlägg av funkys**t »

fieldflower skrev:
funkys**t skrev: mån 10 maj 2021, 18:25 Jag har ökat 17 kg på två år. Bild
Visst är det skönt med viktträning så man kan kalla det "bulk"? ;)
Bulk är så brutalt ord. Överskott av kalorier låter bättre :)
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25677
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: PrataBas STORA viktminskningstråd!!

Inlägg av fieldflower »

funkys**t skrev: mån 10 maj 2021, 18:55
fieldflower skrev:
funkys**t skrev: mån 10 maj 2021, 18:25 Jag har ökat 17 kg på två år. Bild
Visst är det skönt med viktträning så man kan kalla det "bulk"? ;)
Bulk är så brutalt ord. Överskott av kalorier låter bättre :)
Och medvetet överskott dessutom. Man har minsann en plan! :lol:

Ska bli spännande att se om jag går upp igen till hösten, mtp att jag inte tänkte börja moffa godis igen utan försöka gå upp pga mer mat. Får väl slänga in mellanmål eller nåt. Proteinshake varje dag (vilket inte är ett problem då de smakar mintchoklad, chokladbollar, etc...)
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Re: PrataBas STORA viktminskningstråd!!

Inlägg av funkys**t »

fieldflower skrev:
funkys**t skrev: mån 10 maj 2021, 18:55
fieldflower skrev:
funkys**t skrev: mån 10 maj 2021, 18:25 Jag har ökat 17 kg på två år. Bild
Visst är det skönt med viktträning så man kan kalla det "bulk"? ;)
Bulk är så brutalt ord. Överskott av kalorier låter bättre :)
Och medvetet överskott dessutom. Man har minsann en plan! :lol:

Ska bli spännande att se om jag går upp igen till hösten, mtp att jag inte tänkte börja moffa godis igen utan försöka gå upp pga mer mat. Får väl slänga in mellanmål eller nåt. Proteinshake varje dag (vilket inte är ett problem då de smakar mintchoklad, chokladbollar, etc...)
Tänkte försöka hålla vikten inom -120-klassen iaf och när jag har sprängt 200-kilosvallen i både böj och mark så kanske det blir en period med underskott av kalorier
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25677
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: PrataBas STORA viktminskningstråd!!

Inlägg av fieldflower »

funkys**t skrev: mån 10 maj 2021, 20:42
fieldflower skrev:
funkys**t skrev: mån 10 maj 2021, 18:55
fieldflower skrev:
funkys**t skrev: mån 10 maj 2021, 18:25 Jag har ökat 17 kg på två år. Bild
Visst är det skönt med viktträning så man kan kalla det "bulk"? ;)
Bulk är så brutalt ord. Överskott av kalorier låter bättre :)
Och medvetet överskott dessutom. Man har minsann en plan! :lol:

Ska bli spännande att se om jag går upp igen till hösten, mtp att jag inte tänkte börja moffa godis igen utan försöka gå upp pga mer mat. Får väl slänga in mellanmål eller nåt. Proteinshake varje dag (vilket inte är ett problem då de smakar mintchoklad, chokladbollar, etc...)
Tänkte försöka hålla vikten inom -120-klassen iaf och när jag har sprängt 200-kilosvallen i både böj och mark så kanske det blir en period med underskott av kalorier
:tummenupp:
Undrar jag om jag kan komma upp så långt som 120 utan att börja köra godis och grejer..?
Får se hur det blir. Lite kul faktiskt. :)

Jag har just börjat köra mark-fokus, så jag sakar squatten just nu till förmån för mark, för att komma upp till 200 (och kanske liiite över för marginal).
Sen när det är gjort kommer jag skifta om till squat-fokus och försöka få upp den till 200.
Medlem i PB50+
Skriv svar