SÅLD - Ampeg svp pro preamp

Säljesannonser om förstärkare och högtalare
tommyS
Nykomling
Inlägg: 10
Blev medlem: tis 11 jul 2017, 15:04

Ampeg svp pro preamp

Inlägg av tommyS »

Ampeg Förförstärkare, om jag är rätt informerad samma preamp som preampdelen av en SVT-2 PRO. Monterad i enklare thon case (caset är inte så stadigt men ska väl ändå skydda en del).

Jag har använt den med en Mesa stärkare som slutsteg, min tanke var att växla mellan mesa och ampeg som preamp (effekt footswitch på mesan), men det blev att jag alltid använde ampeg:en som preamp. Spelar nu på en ampeg-stärkare och säljer därför Mesan och preamp.

Spec:
* Four 12AX7 tubes, one 12AU7 tube
* Balanced line out
* Effects loop
* Nine-band graphic EQ
* Five-position mid tone control
* Tube Drive Control
* Input peak LED
* Input pad & bright switch
* Mute function
* Tuner out

Finns i Älvsjö, Stockholm.

Pris 2500:-

Bild

Bild
Senast redigerad av tommyS den ons 30 aug 2017, 21:09, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Ampeg svp pro preamp

Inlägg av Roger Hedin »

Fantastiskt bra, en helrörspreamp (om man bortser från den grafiska EQ:n)! Gillar du Ampeg-ljudet: köp den! Hade jag inte haft min helrörstopp hade jag köpt den; har haft en likadan, så jag vet vad den gör, är och kan. Köp!
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Re: Ampeg svp pro preamp

Inlägg av funkys**t »

Roger Hedin skrev:Fantastiskt bra, en helrörspreamp (om man bortser från den grafiska EQ:n)! Gillar du Ampeg-ljudet: köp den! Hade jag inte haft min helrörstopp hade jag köpt den; har haft en likadan, så jag vet vad den gör, är och kan. Köp!
"Helrörspreamp"? Hur är en hybridpreamp? Eller vad menas med helrör när det avser en preamp?
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Ampeg svp pro preamp

Inlägg av Roger Hedin »

funkys**t skrev:
Roger Hedin skrev:Fantastiskt bra, en helrörspreamp (om man bortser från den grafiska EQ:n)! Gillar du Ampeg-ljudet: köp den! Hade jag inte haft min helrörstopp hade jag köpt den; har haft en likadan, så jag vet vad den gör, är och kan. Köp!
"Helrörspreamp"? Hur är en hybridpreamp? Eller vad menas med helrör när det avser en preamp?
Fem rör i den! Bortsett från grafiska EQ:n så är det rena raka rör. Jag hade en sådan förut, så om den här låter lika bra som min så är det ett kap. Köp, någon, innan jag blir för sugen... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
RolleHarris
Medlem++
Inlägg: 5061
Blev medlem: sön 14 jan 2007, 10:34
Ort: Djurås

Re: Ampeg svp pro preamp

Inlägg av RolleHarris »

Om du kan tänka dig att skicka så är jag intresserad :)
tommyS
Nykomling
Inlägg: 10
Blev medlem: tis 11 jul 2017, 15:04

Re: Ampeg svp pro preamp

Inlägg av tommyS »

Den här finns kvar! Hade nästan glömt bort, samt haft en liten tanke på att behålla den.
Som jag svarat på pm skulle jag helst inte skicka den.
Användarvisningsbild
CarlM
Medlem
Inlägg: 46
Blev medlem: lör 28 apr 2018, 13:15

Re: Ampeg svp pro preamp

Inlägg av CarlM »

Då var den såld och betald! :)
__________________________________________________
MusicMan StingRay 2002, Yamaha BBN4 1994
Ampeg SVP Pro, EBS Reidmar 250, Trace Elliot Series 7 (Topp), Marshall Super Lead MkII 1976
Barefaced Two10s
Skriv svar