Kontrabas mikrofon: David Gage Realist LiftLine [SÅLD]

Säljesannonser om tillbehör, effekter, strängar etc.
jannej
Medlem+
Inlägg: 625
Blev medlem: lör 01 sep 2007, 12:11

Kontrabas mikrofon: David Gage Realist LiftLine [SÅLD]

Inlägg av jannej »

Monterad endast en gång när jag testade, men det var inte min grej. SÅLD, inkl frakt.

https://www.gollihurmusic.com/product/2 ... ICKUP.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bilagor
IMG_1390 (1).jpg
IMG_1390 (1).jpg (54.07 KiB) Visad 1969 gånger
Senast redigerad av jannej den ons 20 mar 2019, 20:39, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Kontrabas mikrofon: David Gage Realist LiftLine

Inlägg av Roger Hedin »

Det är väldigt individuellt vilken piezo-pickup som funkar bra. På min kontra funkade den vanliga Realisten uruselt, medan Realist LifeLine låter helt fantastiskt. Dock funkar den enbart på ett justerbart stall. Låt inte säljarens "inte min grej" skrämma er, presumtiva köpare. Jag är helnöjd med min, och behöver tyvärr inte en till. Sälj! Köp! :)
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
christian veltman
Medlem+
Inlägg: 691
Blev medlem: mån 11 okt 2010, 21:18

Re: Kontrabas mikrofon: David Gage Realist LiftLine

Inlägg av christian veltman »

Undrar om dom tog fram denna version efter kritik på Realist?

Realist placeras mellan stallfoten och locket vilket resulterar märken i locket.
Hård lönn (stallet) som pressar ned två Piezokristaller mot mjukt granlock.
Att sedan ha ett ställbart stall som lätt förskjuter sig är i mitt tycke en dålig kombination.
Märken och när Realist tas bort med försämrad kontaktyta är kanske inte lysande...

Så köp en Lifeline och preamp ;-)
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Kontrabas mikrofon: David Gage Realist LiftLine

Inlägg av Roger Hedin »

christian veltman skrev:Undrar om dom tog fram denna version efter kritik på Realist?

Realist placeras mellan stallfoten och locket vilket resulterar märken i locket.
Hård lönn (stallet) som pressar ned två Piezokristaller mot mjukt granlock.
Att sedan ha ett ställbart stall som lätt förskjuter sig är i mitt tycke en dålig kombination.
Märken och när Realist tas bort med försämrad kontaktyta är kanske inte lysande...

Så köp en Lifeline och preamp ;-)
Jag har en sån här som preamp efter min Realist Lifeline:
Bild
Creation Audio Labs Redeemer Circuit. Den har en häftigt rejäl ingångsimpedans på över 20 Megaohm. Det gör att du kan köra kontran i vilken stärlare som helst.
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
jannej
Medlem+
Inlägg: 625
Blev medlem: lör 01 sep 2007, 12:11

Re: Kontrabas mikrofon: David Gage Realist LiftLine

Inlägg av jannej »

Roger Hedin skrev:Det är väldigt individuellt vilken piezo-pickup som funkar bra. På min kontra funkade den vanliga Realisten uruselt, medan Realist LifeLine låter helt fantastiskt. Dock funkar den enbart på ett justerbart stall. Låt inte säljarens "inte min grej" skrämma er, presumtiva köpare. Jag är helnöjd med min, och behöver tyvärr inte en till. Sälj! Köp! :)
Tack för ditt förtydligande Roger! Jo, den funkar utmärkt på vissa basar. Men just min Christopher har *massor* av bas och i kombination med Evah-strängar blev det lite för mycket av det goda :-)

Jag har hört Lifeline på andra basar och jag tycker den låter bättre än Full Circle som jag använder nu. Men på just denna basen fick jag det inte att fungera och fortsätter med FC.

En kontrabas innehåller mycket trä och det finns ett stort spann av "personliga" egenskaper för varje bas. Lite roligt, men kan vara dyrt emellan åt. ;-)
jannej
Medlem+
Inlägg: 625
Blev medlem: lör 01 sep 2007, 12:11

Re: Kontrabas mikrofon: David Gage Realist LiftLine

Inlägg av jannej »

christian veltman skrev:Undrar om dom tog fram denna version efter kritik på Realist?

Realist placeras mellan stallfoten och locket vilket resulterar märken i locket.
Hård lönn (stallet) som pressar ned två Piezokristaller mot mjukt granlock.
Att sedan ha ett ställbart stall som lätt förskjuter sig är i mitt tycke en dålig kombination.
Märken och när Realist tas bort med försämrad kontaktyta är kanske inte lysande...

Så köp en Lifeline och preamp ;-)
Jo jag tror faktiskt det. Det var ju två stora problem med koppar-Realisten. Som du nämde, det kunde bli märken i locket av den. Men även så kunde den tvärdö efter några år, vilket inte är så bra. Jag vet inte om de har fått till det. Det finns även en träversion av denna som jag inte har provat.
Användarvisningsbild
James Bond
Medlem
Inlägg: 436
Blev medlem: sön 07 apr 2013, 19:51
Ort: Stockholm

Re: Kontrabas mikrofon: David Gage Realist LiftLine

Inlägg av James Bond »

Är den såld?
jannej
Medlem+
Inlägg: 625
Blev medlem: lör 01 sep 2007, 12:11

Re: Kontrabas mikrofon: David Gage Realist LiftLine

Inlägg av jannej »

Jo tyvärr
Användarvisningsbild
James Bond
Medlem
Inlägg: 436
Blev medlem: sön 07 apr 2013, 19:51
Ort: Stockholm

Re: Kontrabas mikrofon: David Gage Realist LiftLine [SÅLD]

Inlägg av James Bond »

Ah. Tack för snabbt svar 👍
Skriv svar