Skum 63:a

Tips på annonser som ligger utanför forumet. Blocket, Vend och musikaffärer etc.
Användarvisningsbild
Håcke
Medlem++
Inlägg: 2536
Blev medlem: tor 05 aug 2010, 01:21
Ort: Hestra

Skum 63:a

Inlägg av Håcke »

Vet inte vad... men ser inte halsen oförskämt fräsch ut?
Och inte alls normalt sliten framtill, bara prickiga skador...

Kromet är ju som nytt och greppbrädan ser oanvänd ut.

Ni som kan, kanske kan säga vad som är fel?
Eller rätt....

Tips: "Fender Precision bass 1963"

https://www.blocket.se/vi/88179738.htm
Senast redigerad av Håcke den tor 07 nov 2019, 22:00, redigerad totalt 1 gånger.
Fender J, Fender P Lyte, Blade J, Wasabasen, Cort Arona B4 Sandberg
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Skum 63:a

Inlägg av Eagle Hazze »

Tycker halsen borde fått lite mer gulton.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
Enbasist
Medlem
Inlägg: 466
Blev medlem: fre 07 sep 2012, 00:24

Skum 63:a

Inlägg av Enbasist »

Ser helt ok ut tycker jag. Inte alls så att alla gamla Fenders blir så gulnade eller får sliten hardware. Det är ju oftare så nu att nyare roadworn’ade låtsasvintage ser överdrivet gulnade och rostiga ut. Instrument lever ju olika liv och en del får en mer ’ogulnad’ tillvaro. Plus att lönn är rätt olika i nyansen från början. En del rätt ljust, nästan vitt faktiskt.
Men visst ser kroppen lite märkligt hemmafix sliten ut men många gör ju så för att försöka få till lite extra coolhet. Inte alltid det blir så bra.
Oavsett, är man spekulant så kollar man ju självklart noggrannare på plats innan man ev köper.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem
Inlägg: 4720
Blev medlem: mån 10 mar 2008, 12:40
Ort: Bomma Riksby

Re: Skum 63:a

Inlägg av strummer »

Känner igen namnet Bosse Byström, tror jag har träffat honom på nån gitarrmässa, om det är samma har han varit i branschen hela livet typ, och jag tror han har bra koll:)
Såklart måste man kolla allt noga, men just att den ser fin ut behöver ju inte betyda annat än att den varit väl ompysslad, oxh/eller spelat av någon som inte sliter så hårt på instrument...
Kompressor, det är livet!
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Skum 63:a

Inlägg av Eagle Hazze »

Tänker mer på nötningen av kropp vilket visar att basen har använts och utsatts för rejält med UV som borde påverkat halsens färg?
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Re: Skum 63:a

Inlägg av Geddan »

Bilder, framför allt fotade med mobiltelefoner, säger ju långt ifrån alltid sanningen.
Hur gul den där halsen är vet ingen som inte sett den i verkligheten. /Fotografen
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Skum 63:a

Inlägg av Eagle Hazze »

Sant
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
Enbasist
Medlem
Inlägg: 466
Blev medlem: fre 07 sep 2012, 00:24

Re: Skum 63:a

Inlägg av Enbasist »

Slitaget på kroppen är antagligen medvetet utfört till stor del för att det ska se coolt ut. Ingen vill ju ha för mycket hack och slitage på en hals. Har sett rätt många pre CBS som inte är speciellt gula. Det varierar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skriv svar