Hals från Warmoth (köpt)

Här kan du annonsera om vad du önskar köpa!
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++
Inlägg: 3523
Blev medlem: fre 25 apr 2008, 15:08
Ort: Västerås

Hals från Warmoth (köpt)

Inlägg av hitman »

Av nostalgiska skäl försöker jag få ordning på min gamla P-bas från 1976, men det är ju tyvärr amerikansk "kvalitet" så det har inte lyckats ännu :(

Jag funderar på att köpa en Warmoth-hals att ha så länge medan jag gör ännu ett försök att slipa banden. Någon som har en över? 4-strängad, funkar med lönn, ebenholtz eller rosenträ. Jazz eller P-bas gör detsamma.
Senast redigerad av hitman den mån 11 maj 2020, 10:46, redigerad totalt 1 gånger.
Fender P-bas '76, HPD P51-bas Warmoth-hals, Bjärton kontra 50-talet, HPD bandlös P-bas, Yamaha RBX 375, SD Curlee/Hondo II, basukulele samt hembyggd elkontra.
EBS Reidmar250, TKS 1x12", fEarful 15", EBS Microbass II.
VÅGA VÄGRA VOLVO !!! ;-)
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++
Inlägg: 3523
Blev medlem: fre 25 apr 2008, 15:08
Ort: Västerås

Re: Hals från Warmoth

Inlägg av hitman »

Bump, även om min P-bas tar sig så är en Warmoth-hals alltid av intresse.
Hellbum
Medlem+
Inlägg: 1770
Blev medlem: sön 06 feb 2011, 21:18
Ort: Värmland

Re: Hals från Warmoth

Inlägg av Hellbum »

Har en liggande nånstans, ska se om jag kan hitta den😊
Användarvisningsbild
Håcke
Medlem++
Inlägg: 2541
Blev medlem: tor 05 aug 2010, 01:21
Ort: Hestra

Hals från Warmoth

Inlägg av Håcke »

hitman skrev:Av nostalgiska skäl försöker jag få ordning på min gamla P-bas från 1976, men det är ju tyvärr amerikansk "kvalitet" så det har inte lyckats ännu :(

Jag funderar på att köpa en Warmoth-hals att ha så länge medan jag gör ännu ett försök att slipa banden. Någon som har en över? 4-strängad, funkar med lönn, ebenholtz eller rosenträ. Jazz eller P-bas gör detsamma.
Jag har en fin Fender-loggad ”Lic by Fender” Warmoth-hals med rosenträ-bräda och gulnad lack. Skulle ha byggt nåt fint men det blir aldrig tid till det. 1500kr vill jag ha.
Den har varit monterad så den har märken från det men i övrigt fin och bra band.
BildBildBild
Bild
Fender J, Fender P Lyte, Blade J, Wasabasen, Cort Arona B4 Sandberg
Användarvisningsbild
Rut66
Medlem
Inlägg: 442
Blev medlem: tis 10 nov 2009, 19:54
Ort: Göteborg

Re: Hals från Warmoth

Inlägg av Rut66 »

håcke skrev: Jag har en fin Fender-loggad ”Lic by Fender” Warmoth-hals med rosenträ-bräda och gulnad lack. Skulle ha byggt nåt fint men det blir aldrig tid till det. 1500kr vill jag ha.
Den har varit monterad så den har märken från det men i övrigt fin och bra band.
1500 spänn är ju ett fynd. Om inte Hitman vill ha den så tar jag den.
(Ursäkta intrång i tråden)
Sandberg California VM5, Windmill Windforce 5-str, Fender Precision Nate Mendel, Bach JB/MM, T.C Electronics, TKS1126 x2, Ibanez Promethean, EBS Micro Bass II, Bjärton Kontra
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++
Inlägg: 3523
Blev medlem: fre 25 apr 2008, 15:08
Ort: Västerås

Re: Hals från Warmoth

Inlägg av hitman »

Rut66 skrev: fre 08 maj 2020, 11:11
håcke skrev: Jag har en fin Fender-loggad ”Lic by Fender” Warmoth-hals med rosenträ-bräda och gulnad lack. Skulle ha byggt nåt fint men det blir aldrig tid till det. 1500kr vill jag ha.
Den har varit monterad så den har märken från det men i övrigt fin och bra band.
1500 spänn är ju ett fynd. Om inte Hitman vill ha den så tar jag den.
(Ursäkta intrång i tråden)
Du är ursäktad, och tydligen en förståndig basist som förstår värdet av en fin bashals 👍
Jag har en annan hals på gång så om Håcke vill sälja till dig så blir jag inte sur. Först till kvarn, om min affär inte blir av får jag skylla mig själv 😬
Fender P-bas '76, HPD P51-bas Warmoth-hals, Bjärton kontra 50-talet, HPD bandlös P-bas, Yamaha RBX 375, SD Curlee/Hondo II, basukulele samt hembyggd elkontra.
EBS Reidmar250, TKS 1x12", fEarful 15", EBS Microbass II.
VÅGA VÄGRA VOLVO !!! ;-)
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++
Inlägg: 3523
Blev medlem: fre 25 apr 2008, 15:08
Ort: Västerås

Re: Hals från Warmoth (köpt)

Inlägg av hitman »

Jag köper Hellbums, Rut66 köper Håckes. :D
Skriv svar