Sandberg California blackburst bytes?

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
itash
Medlem
Inlägg: 310
Blev medlem: mån 02 feb 2009, 15:58
Ort: Linköping

Sandberg California blackburst bytes?

Inlägg av itash »

Hej på er

Här kommer en bytestrevare/intressekoll. Jag har en fantastiskt bra Sandberg California i blackburst med matching headstock, ett väldigt välbyggt och snyggt instrument. Aktiva/passiva delano-mickar. Mjuk och fin att spela på. Men, jag har fallit för Gibson SG och kortskala, så den är inte riktigt rätt för mig längre. Så undrar hur intresset ser ut för denna?

Skulle helst byta, t.ex. mot en till SG (röd!) eller EB3, men kan vara öppen för andra idéer också. Bytes-/säljvärde på denna är ca 8000kr.

Skickas ej, finns i Linköping. Kommer med hardcase.

Bild
Senast redigerad av itash den ons 22 jan 2020, 12:59, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Sandberg California blackburst bytes?

Inlägg av blackparkas »

Snygg!

Finns ju nya SG Basar jag skulle kunna få tag på, men jag gissar att det inte är ett sådant byte du skulle vilja göra med pengar mellan.. :)

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
itash
Medlem
Inlägg: 310
Blev medlem: mån 02 feb 2009, 15:58
Ort: Linköping

Re: Sandberg California blackburst bytes?

Inlägg av itash »

blackparkas skrev: ons 22 jan 2020, 11:47 Snygg!

Finns ju nya SG Basar jag skulle kunna få tag på, men jag gissar att det inte är ett sådant byte du skulle vilja göra med pengar mellan.. :)
Nej, tänkte inte gå minus på denna affär. Mer för att ersätta ett instrument med ett annat som jag känner mig mer hemma med.

Denna bas är verkligen skitbra, och snygg. Aldrig haft ett så välbyggt och stabilt instrument förut och kommer säkert sakna den ibland. Men vi klickar inte riktigt på det sätt som jag vill.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Sandberg California blackburst bytes?

Inlägg av blackparkas »

itash skrev: ons 22 jan 2020, 12:40
blackparkas skrev: ons 22 jan 2020, 11:47 Snygg!

Finns ju nya SG Basar jag skulle kunna få tag på, men jag gissar att det inte är ett sådant byte du skulle vilja göra med pengar mellan.. :)
Nej, tänkte inte gå minus på denna affär. Mer för att ersätta ett instrument med ett annat som jag känner mig mer hemma med.

Denna bas är verkligen skitbra, och snygg. Aldrig haft ett så välbyggt och stabilt instrument förut och kommer säkert sakna den ibland. Men vi klickar inte riktigt på det sätt som jag vill.

Förstår!
Finns ju lite begränsat med Gibsonbasar på marknaden, men de dyker ju upp ibland!
Lycka till!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Pelleper
Medlem+
Inlägg: 2381
Blev medlem: lör 10 okt 2009, 11:58
Ort: Linköping

Re: Sandberg California blackburst bytes?

Inlägg av Pelleper »

Vad är det för California, vilken beteckning? Är det den nya Californiamodellen?
/Pelle

Schatz Jazz, ARES Custom Jazz, 3/4 kontrabas
EBS HD350
EBS NeoLine 112 x2
EBS MicroBass II
Fender Rumble 100 V3
TC Polytune Mini
Användarvisningsbild
Håcke
Medlem++
Inlägg: 2541
Blev medlem: tor 05 aug 2010, 01:21
Ort: Hestra

Re: Sandberg California blackburst bytes?

Inlägg av Håcke »

Jag skulle vara intresserad att köpa den ifall du tänker sälja.
Fender J, Fender P Lyte, Blade J, Wasabasen, Cort Arona B4 Sandberg
Användarvisningsbild
itash
Medlem
Inlägg: 310
Blev medlem: mån 02 feb 2009, 15:58
Ort: Linköping

Sandberg California blackburst bytes?

Inlägg av itash »

Bortbytt!
Skriv svar