Såld! Ampeg V4

Säljesannonser om förstärkare och högtalare
Skriv svar
Användarvisningsbild
Grundström
Medlem+
Inlägg: 1199
Blev medlem: fre 04 jan 2008, 16:58
Ort: Nora

Såld! Ampeg V4

Inlägg av Grundström »

Hej

Tänkte kolla om det finns något intresse för Ampeg V4. Märkt VT22, men det är ju samma 100w rörförstärkare oavsett. Om den från början varit en gitarrcombo låter jag vara osagt, men det ser original. Invändigt är den moddad med pottar för att justera bias, samt kanal 2 är "basmoddad". (lägre gain/sensitivity funktionen är bortkopplad) Huvudtrafon verkar inte original heller.

Funkar och låter som den ska. Förmodligen högsta kg/watt ratio man kan skaffa och alltså helt motvalls rådande lättviktstrend :mrgreen:

Finns i Nora utanför Örebro, skickas inte men kan möta upp inom rimligt avstånd.

8000:-


Bild



Bild
//Emil
Användarvisningsbild
GNUlars
VIP medlem
Inlägg: 850
Blev medlem: tis 09 okt 2007, 01:00
Ort: Göteborg (Partille)
Kontakt:

Re: Ampeg V4

Inlägg av GNUlars »

Har en precis likadan, men någon har satt en mastervolym på min. Det är helt säkert en combo som är ombyggd till topp, precis som min. V4 är toppen, medan VT22 är samma förstärkare som combo med två tolvor. Härlig att bära på som combo, hehe. Nåväl, det värt all vikt. Det är en helt grym förstärkare som låter precis som en V4B (det är bara ett par motstånd som skiljer, och en ultra low-omkopplare som man inte behöver, samt känslighetsomkopplaren som saknas på V4B) Jag lånade en kompis V4B när min krånglade för 25 år sedan, hörde ingen skillnad överhuvudtaget. Min har tuffat på i 25 år nu. Förstår inte riktigt folk som säger att rörtoppar är krångliga att underhålla. Flera av mina rörtoppar har originalrör från 70-talet fortfarande och de krånglar nästan aldrig, om de skulle krångla är de gjorda för att meka med. Till skillnad från transistortoppar som ofta är näst intill omöjliga att serva utan att ruinera sig, och de krånglar också ibland...
Fender 400PS, Mesa M6, Jonas Hellborg, Mesa Buster, Sound City 120, Ampeg V4.
Lådor: Mesa, Jonas Hellborg, Ampeg, EBS, Marshall, EV mm....
Basar: (helst inte Fender) GNU, Peavey, Aria, Grand Suzuki, Rickenbacker, Music Man, Fender JB, Gibson, G&L mm
Användarvisningsbild
Chopper
Medlem+
Inlägg: 1899
Blev medlem: fre 05 dec 2008, 15:56
Ort: Torsby
Kontakt:

Re: Ampeg V4

Inlägg av Chopper »

Har ju inte råd, det där är ju annars en fantastisk topp både till bas å gitarr. Iallafall om man som jag gillar Stones ljud från början till mitten av 70-talet, då både Keith och Mick Taylor spelade genom VT22.
http://www.myspace.com/superscreamersweden" onclick="window.open(this.href);return false;
http://open.spotify.com/artist/7B4p8IIC3HhzMZw9BFbCSm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.gehor.org/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Grundström
Medlem+
Inlägg: 1199
Blev medlem: fre 04 jan 2008, 16:58
Ort: Nora

Re: Ampeg V4

Inlägg av Grundström »

Instämmer med föregående talare. Kommer ju inte gråta mig till sömns om den inte blir såld ;-)
//Emil
Användarvisningsbild
Grundström
Medlem+
Inlägg: 1199
Blev medlem: fre 04 jan 2008, 16:58
Ort: Nora

Re: Ampeg V4

Inlägg av Grundström »

Kan levereras i Stockholmsområdet kommande helg
//Emil
Användarvisningsbild
Grundström
Medlem+
Inlägg: 1199
Blev medlem: fre 04 jan 2008, 16:58
Ort: Nora

Re: Ampeg V4

Inlägg av Grundström »

Byten kan funka också. En schyst gammal Japanbas t.ex, någon cool förstärkare jag inte visste att jag behövde. Eller mickar för studio/Live användning.
//Emil
Kristid
Medlem
Inlägg: 128
Blev medlem: mån 23 feb 2015, 15:17

Re: Ampeg V4

Inlägg av Kristid »

Grundström skrev: lör 28 dec 2019, 15:39 Byten kan funka också. En schyst gammal Japanbas t.ex, någon cool förstärkare jag inte visste att jag behövde. Eller mickar för studio/Live användning.
Kanske ett långskott med en gitarr topp men bytes mot en marshall jcm900 mkiii?
Användarvisningsbild
Grundström
Medlem+
Inlägg: 1199
Blev medlem: fre 04 jan 2008, 16:58
Ort: Nora

Re: Ampeg V4

Inlägg av Grundström »

JCM900 är nog inget för mig tyvärr.
//Emil
MantisToboggan
Nykomling
Inlägg: 1
Blev medlem: ons 29 jan 2020, 19:28

Re: Ampeg V4

Inlägg av MantisToboggan »

Tjoo, är stärkaren kvar? Slår nog till på den isf!
//Glenn
Användarvisningsbild
Grundström
Medlem+
Inlägg: 1199
Blev medlem: fre 04 jan 2008, 16:58
Ort: Nora

Re: Ampeg V4

Inlägg av Grundström »

MantisToboggan skrev:Tjoo, är stärkaren kvar? Slår nog till på den isf!
Den finns kvar Bild
//Emil
Användarvisningsbild
Grundström
Medlem+
Inlägg: 1199
Blev medlem: fre 04 jan 2008, 16:58
Ort: Nora

Re: Ampeg V4

Inlägg av Grundström »

Såld!
//Emil
Skriv svar