Inte min Volvo! den är röd, större rostangrepp, bular, en hängnade kofångare och defekta vindrutetorkare. när värmen dessutom går igång är det som att sitta i en härdsmälta. slå det du! ingen BMW som klarar av något såntblackparkas skrev:Synd att Volvo är världens tråkigaste och fulaste bil då.Svarte_Jack skrev:Fender är lite som Volvo. Bra och funktionellt. Men likväl kör alla grabbar i min ålder omkring i BMW:s och massa annat. Men sen kommer man fram till att en Volvo inte är så tokig med åren.
Hm. OK. Tack.bootsy skrev: Jo, jag har noterat det.
Du har naturligtvis all rätt i världen att tycka fel!
Fender 51-reissue
- hosse
- Medlem+++
- Inlägg: 14601
- Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
- Ort: Solna
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
- Svarte_Jack
- Medlem++
- Inlägg: 3614
- Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
- Ort: Staden av bajs
Vintagevolvo!
http://myspace.com/steglers
Världens bästa Åkermetallband!
http://pushesittothelimit.ytmnd.com/
http://weaponslimit.ytmnd.com/
Världens bästa Åkermetallband!
http://pushesittothelimit.ytmnd.com/
http://weaponslimit.ytmnd.com/
- blackparkas
- Medlem++++
- Inlägg: 54756
- Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
- Ort: Bollnäs!
Nej... BMW är för mammas pojkar...
Själv kör jag helst min -70:as Camaro...
Dags att starta upp monstret från vinterdvalan snart faktiskt...
OT?
Näeh... vaddå?
Själv kör jag helst min -70:as Camaro...
Dags att starta upp monstret från vinterdvalan snart faktiskt...
OT?
Näeh... vaddå?
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Svarte_Jack
- Medlem++
- Inlägg: 3614
- Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
- Ort: Staden av bajs
Camaro är Alembic för mig. Mest för att bägge brukar vara röda. Sorry om jag pushar off-topic men jag var tvungen.
http://myspace.com/steglers
Världens bästa Åkermetallband!
http://pushesittothelimit.ytmnd.com/
http://weaponslimit.ytmnd.com/
Världens bästa Åkermetallband!
http://pushesittothelimit.ytmnd.com/
http://weaponslimit.ytmnd.com/
- bootsy
- Medlem+++
- Inlägg: 14383
- Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
- Ort: Slaktmask
Det är lugnt.blackparkas skrev:Synd att Volvo är världens tråkigaste och fulaste bil då.Svarte_Jack skrev:Fender är lite som Volvo. Bra och funktionellt. Men likväl kör alla grabbar i min ålder omkring i BMW:s och massa annat. Men sen kommer man fram till att en Volvo inte är så tokig med åren.
Hm. OK. Tack.bootsy skrev: Jo, jag har noterat det.
Du har naturligtvis all rätt i världen att tycka fel!
För övrigt tycker jag att Fender/Volvoparallellen är mindre bra. Om man överhuvudtaget ska jämföra Fender med ett bilmärke bör det väl vara Mercedes - Det äldsta bilmärket som mer eller mindre alla andra jämför sig med. Det finns bättre och dyrare bilar (jämför möbelbasar), men de flesta är sämre och ingen bil känns lika trygg och bekväm. Typ.
- Svarte_Jack
- Medlem++
- Inlägg: 3614
- Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
- Ort: Staden av bajs
I så fall är kontra häst och vagn
http://myspace.com/steglers
Världens bästa Åkermetallband!
http://pushesittothelimit.ytmnd.com/
http://weaponslimit.ytmnd.com/
Världens bästa Åkermetallband!
http://pushesittothelimit.ytmnd.com/
http://weaponslimit.ytmnd.com/
- bootsy
- Medlem+++
- Inlägg: 14383
- Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
- Ort: Slaktmask
Eler så skiter vi helt och hållet i biljämförelsen.ferm skrev:Ford är väl som motsvarar Fender. Masstillverkningens pionjärer på varsitt håll
Fenders ställning som bas är unik eftersom man både var först, efter det definierade hur de två viktigaste modellerna skulle se ut och sedan lyckades hålla dominansen mestadels intakt i 60 år.
Det kommer alltid att finnas belackare, men ingen kan förneka hur betydelsefullt Fender är och har varit.
Det går egentligen inte att hitta sådana exempel från andra områden.
- blackparkas
- Medlem++++
- Inlägg: 54756
- Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
- Ort: Bollnäs!
Sweet!ferm skrev:Ford är väl som motsvarar Fender. Masstillverkningens pionjärer på varsitt håll
Har en Ford som bruksbil, nu måste jag byta
Camaro är Gibson Thunderbird för mig...
Rock N Roll på alla sätt och vis!!
Bootsy, tråkigt att du ska behöva använda ord som "sämre".
De flesta som gillar sina "möbelbasar" tycker säkert de är bättre än en Fender. Ingen köper väl en Fodera som inte tycker den är riiiktigt bra..
Trodde vi hade klarat av det hela med att man tycker olika...
Nu är inte min Warwick någon möbelbas, men den tycker JAG är bättre än alla Fendrar jag testat...
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- bootsy
- Medlem+++
- Inlägg: 14383
- Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
- Ort: Slaktmask
Naturligtvis menar jag inte att möbelbasar skulle vara sämre än Fendrar - däremot får de finna sig i att alltid bli jämförda med dem.blackparkas skrev:
Bootsy, tråkigt att du ska behöva använda ord som "sämre".
De flesta som gillar sina "möbelbasar" tycker säkert de är bättre än en Fender. Ingen köper väl en Fodera som inte tycker den är riiiktigt bra..
Trodde vi hade klarat av det hela med att man tycker olika...
Nu är inte min Warwick någon möbelbas, men den tycker JAG är bättre än alla Fendrar jag testat...
Tycke och smak - självklart!
Jag har 2 fenderbasar och en volvo! Har haft många andra både basar och bilar, (åker folkabuss också...) men om jag var tvungen att välja EN bas och EN bil, så blev det plättlätt en P-bas (min vita) och en fin 945:a.
Båda två är av den kalibern att dom klarar i princip ALLT man kan tänkas behöva använda en elbas resp. en bil till.
Beprövad teknik, design som stått sej genom decennier, med små förändringar. Trist? Kanske, men man tröttnar fort på det som är extremt.
Båda två är av den kalibern att dom klarar i princip ALLT man kan tänkas behöva använda en elbas resp. en bil till.
Beprövad teknik, design som stått sej genom decennier, med små förändringar. Trist? Kanske, men man tröttnar fort på det som är extremt.
- Luslejon
- Medlem
- Inlägg: 342
- Blev medlem: lör 17 mar 2007, 11:49
- Ort: Stockholm
Provspelade modellen igår på ett par olika ställen, och jag måste säga att jag var väldigt imponerad av ljudet den producerade. Det enda som var lite irriterande var att det inte fanns någonstans att vila tummen medans fingerspel pågår (micken är inte riktigt anpassad för att man skall kunna göra det). Funderade på om man då kanske skulle kunna sätta på ett tumstöd, men hur blir det med träet och lacken? Hörde från en vän att lacken kund börja spricka upp. Hur borde man göra?
Den här frågan är väl kanske främst riktad till alla instrumentbyggare, men alla är naturligtvis välkomna att svara
Den här frågan är väl kanske främst riktad till alla instrumentbyggare, men alla är naturligtvis välkomna att svara
"I'm in competition with myself and I'm losing"
- Roger Waters
- Roger Waters
- mikkejohansson
- Medlem++
- Inlägg: 8958
- Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
- Ort: Bureå, Skellefteå
- Fläppen
- Medlem+
- Inlägg: 1325
- Blev medlem: fre 12 jan 2007, 16:48
- Ort: Tomelilla
Hej LejonLuslejon skrev:Provspelade modellen igår på ett par olika ställen, och jag måste säga att jag var väldigt imponerad av ljudet den producerade. Det enda som var lite irriterande var att det inte fanns någonstans att vila tummen medans fingerspel pågår (micken är inte riktigt anpassad för att man skall kunna göra det). Funderade på om man då kanske skulle kunna sätta på ett tumstöd, men hur blir det med träet och lacken? Hörde från en vän att lacken kund börja spricka upp. Hur borde man göra?
Den här frågan är väl kanske främst riktad till alla instrumentbyggare, men alla är naturligtvis välkomna att svara
Ett tips är att lära sig att stödja tummen på strängen ovanför de man slår an. Iofs får man då lära sig att slå an E-strängen utan stöd. jag tvingade mig själv till detta för några år sedan och det känns som det ger en mycket större "frihet", nu när jag är van. Sedan kan du strunta i tumstöd och det blir mycket lättare at växla mellan t.ex. 4-strängat och 6-strängat.
Mvh
Thomas
TheFlap
Medlem i PrataBas gubbklubb 40+....(70-)
Jazz-62, P-63, Bassline Worp Art V
Medlem i PrataBas gubbklubb 40+....(70-)
Jazz-62, P-63, Bassline Worp Art V
- Svensson
- Forumvärd
- Inlägg: 13012
- Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
- Ort: Gällivare
Man har ju haft betydligt fler bilar än basar om man säger så...
Volvo
Saab
Toyota
Chevrolet
Ford (tysk, engelsk och amerikansk faktiskt)
VW
Fiat
Citroen
Nissan
Mazda
Audi
Basar är inte många och den jag använder nu dom gånger jag spelar elbas är en Westbury track VI som jag haft i 20 år. Vilket bilmärke den skulle motsvara vet jag inte ,kanske nån liten muskelbil typ Camaro, Mustang etc...
Volvo
Saab
Toyota
Chevrolet
Ford (tysk, engelsk och amerikansk faktiskt)
VW
Fiat
Citroen
Nissan
Mazda
Audi
Basar är inte många och den jag använder nu dom gånger jag spelar elbas är en Westbury track VI som jag haft i 20 år. Vilket bilmärke den skulle motsvara vet jag inte ,kanske nån liten muskelbil typ Camaro, Mustang etc...
It don't mean a thing if it ain't got that swing!
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
- Diesel
- Medlem++
- Inlägg: 6946
- Blev medlem: tor 01 mar 2007, 23:36
- Ort: Umeå
Fender var inte först med elbasar.bootsy skrev:
Fenders ställning som bas är unik eftersom man både var först, efter det definierade hur de två viktigaste modellerna skulle se ut och sedan lyckades hålla dominansen mestadels intakt i 60 år.
Senast redigerad av Gäst den sön 25 mar 2007, 21:46, redigerad totalt 1 gånger.
- BBQV
- Forumvärd
- Inlägg: 17245
- Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
- Ort: Uppsala
- blackparkas
- Medlem++++
- Inlägg: 54756
- Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
- Ort: Bollnäs!
(Saab - arvegods som flyttades runt i familjen)
Triumph (Första bilen jag köpte själv)
Ford
Ford
Ford
Ford
Cheva
Och Camaro är en Gibson Thunderbird, det har jag redan bestämt!
Gibson Thunderbird kan omöjligt vara en FORD Thunderbird som någon nämnde innan.
Visst, de är snygga och läckra, men det är för lite rock n roll m en Ford Thunderbird.
Triumph (Första bilen jag köpte själv)
Ford
Ford
Ford
Ford
Cheva
Och Camaro är en Gibson Thunderbird, det har jag redan bestämt!
Gibson Thunderbird kan omöjligt vara en FORD Thunderbird som någon nämnde innan.
Visst, de är snygga och läckra, men det är för lite rock n roll m en Ford Thunderbird.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Svensson
- Forumvärd
- Inlägg: 13012
- Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
- Ort: Gällivare
Vad har du åkt för Cheva? camaro?blackparkas skrev:(Saab - arvegods som flyttades runt i familjen)
Triumph (Första bilen jag köpte själv)
Ford
Ford
Ford
Ford
Cheva
Och Camaro är en Gibson Thunderbird, det har jag redan bestämt!
Gibson Thunderbird kan omöjligt vara en FORD Thunderbird som någon nämnde innan.
Visst, de är snygga och läckra, men det är för lite rock n roll m en Ford Thunderbird.
It don't mean a thing if it ain't got that swing!
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+