Hjälp med mickarna på Stingray H/H
- Emil
- Medlem
Hjälp med mickarna på Stingray H/H
Har nyligen köpt en msuicman stingray 5:a med dubbla humbuckers (H/H). På den är det en 5-lägesswitch med olika pickup-kombinationer. Läge 1 och 5 (dvs. enbart stallmik och enbart halsmik) låter hur bra som helst.
Men mellanlägena (diverse kombinationer mellan spolarna) låter mesigt, nasalt och urholkat. Jag tvivlar på att det ska låta så faktiskt.
Är det nån får nån smart idé vad det kan vara, vad man ska kolla upp osv.?
Men mellanlägena (diverse kombinationer mellan spolarna) låter mesigt, nasalt och urholkat. Jag tvivlar på att det ska låta så faktiskt.
Är det nån får nån smart idé vad det kan vara, vad man ska kolla upp osv.?
Senast redigerad av Emil den tor 03 apr 2008, 13:35, redigerad totalt 1 gånger.
- BBQV
- Forumvärd
- Danne
- VIP medlem
Vet inte huruvida spolarna är serie- resp parallellkopplade i de olika lägena. Hittade bara det här som förklarar vilka spolar som avses, dock ej hur det kopplas:http://www.ernieball.com/mmonline/techi ... ay5_HH.gif
- Emil
- Medlem
- calif de funk
- VIP medlem
Sellan? Varje dag? Ofta fast tvärtom? Alldrig så sellan som ibland men oftare än förut?Emil skrev:Synd bara att jag importerade den från USA, har sällan vägarna förbi Guitar Center i Chicago varje dag.
Bara skojar med dig . Välkommen till PrataBas Emil .
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
- BBQV
- Forumvärd
- FreCKo
- Medlem++
- groovyjr
- VIP medlem
Hahaha!!! Där fick du allt till det FreCKo... men ska vi nu vara på det viset så stavas blogg med två G på svenska!FreCKo skrev:Califen: Ska du vara oförskämd så ska du iaf stava rätt på SÄLLAN, annars blir det lite dumt
Ja, jag är den första att medge att det suger precis som webb stavas med två B på svenska. Jag har varit webdesigner men aldrig webbdesigner! Fattar inte vad f*n de ska klydda till det för när det inte är svenska från början.
Värst av allt är väl ändå site som av någon anledning blir sajt - skriv det till en amerikan!
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
- FreCKo
- Medlem++
- Danne
- VIP medlem
Ursäkta, kan inte låta bli. Jag fattar inte varför det måste heta webdesigner när det finns svenska ord för det. Det blir allt vanligare att vi börjar använda engelska ord som ersätter redan befintliga svenska ord i speciella sammanhang. Varför kan du inte vara nätdesigner? Varför heter det oftast e-mail (eller ännu värre mejl) när man har e-post?groovyjr skrev:Hahaha!!! Där fick du allt till det FreCKo... men ska vi nu vara på det viset så stavas blogg med två G på svenska!FreCKo skrev:Califen: Ska du vara oförskämd så ska du iaf stava rätt på SÄLLAN, annars blir det lite dumt
Ja, jag är den första att medge att det suger precis som webb stavas med två B på svenska. Jag har varit webdesigner men aldrig webbdesigner! Fattar inte vad f*n de ska klydda till det för när det inte är svenska från början.
Värst av allt är väl ändå site som av någon anledning blir sajt - skriv det till en amerikan!
Edit: Designer förresten. Ett väl etablerat inlånat ord för formgivare.