Ah, nu minns jag. Jodå, min hjärna är nog lika irrationell som alla andras. Skillnaden är möjligen att jag vet om det och försöker motverka det. Ibland går det, ibland går det inte.bootsy skrev:Tvärtom! Tycker att det är enormt häftigt att det finns människor som så konsekvent vägrar logotyper. Du vet vad jag arbetar med och jag tycker att folk som du är enormt häftiga.
Även om jag fortfarande hävdar att ni är precis lika irrationella konsumenter som alla andra.
All respekt.
Angående logotyper så vill jag inte ha produkter där man förknippar deras egenskaper med logotypen. Är det så, så tar jag bort loggan helt enkelt. Är det ett helt okänt märke med snygg logga så får den vara. Jag "luras" gärna också genom att ta bort loggan på billiga kläder som är identiska med dyra, där endast loggan kan visa om det är ett dyrt eller billigt plagg. Ingen kan se skillnad på en klassisk pullover från Ralph Lauren mot en från H&M om man tar bort loggan. Möjligen kan man känna skillnad i kvaliteten, men det har ju inget med utseendet att göra.
Ojoj, det här kan leda till samma diskussion som i NOS vs. MIM-tråden.