Säljannonser/rubriker

Har du synpunkter eller ideér till forumet? Skriv här!
Gäst

Säljannonser/rubriker

Inlägg av Gäst »

Skulle det inte vara en bra ide att inte ersätta rubriken i en säljannons med "SÅLD" eller "---" eller något liknande utan i stället skriva "SÅLD" framför eller bakom den ursprungliga rubriken. Då kan man fortfarande se vad som sålts när man bläddrar i säljtrådarna. Jag surfar runt där ibland för att bilda mig en uppgift om vad vissa saker brukar kosta på begagnatmarknaden men om det bara står "SÅLD" så blir det lite krångligt.
Användarvisningsbild
Seaweed
Hedersmedlem
Inlägg: 6811
Blev medlem: sön 18 nov 2007, 21:49
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av Seaweed »

Håller med till 100%.

Tycker också att man istället för att skriva "PRIS: SÅLD" när varan är såld, så kan man väl bara skriva "SÅLD" längre ner eller nåt så man kan kolla vad grejorna gått för. Precis som du säger är det schysst att kunna surfa runt och bilda sig en uppfattning om begagnatmarknaden.
Bas > distpedaler > stor förstärkare
Gäst

Inlägg av Gäst »

Seaweed skrev:Tycker också att man istället för att skriva "PRIS: SÅLD" när varan är såld, så kan man väl bara skriva "SÅLD" längre ner eller nåt så man kan kolla vad grejorna gått för.
Precis, bra tänkt. Det har jag också stört mig lite på, när man inte ser hur mycket en bas såldes för.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Priserna som står behöver ju iofs inte nödvändigtvis vara de priser som prylarna säljs för.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17224
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Nej, men en fingervisning kan det ju vara. Håller med både Seaweed och TFN, bra förslag!
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
thetonequest
Medlem+
Inlägg: 1762
Blev medlem: tor 12 mar 2009, 23:51
Ort: Göteborg

Inlägg av thetonequest »

BBQV skrev:Nej, men en fingervisning kan det ju vara. Håller med både Seaweed och TFN, bra förslag!
+1

Jag har som regel att alltid göra på det sättet som beskrivits innan när jag sålt något, just av samma anledning... :D
/Knut
|Fender Jazzbas 1969 - Sunburst|
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Ja, jag håller också med, självklart ska man inte rader annonserna eller rubrikerna...

Ytterligare en "regel" vi bör införa i säljesdelen.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Skriv svar