Uppdaterat reglerna - Inlägg med grova personangrepp raderas

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Semborg
Administratör
Inlägg: 1153
Blev medlem: lör 15 jul 2006, 11:09
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Uppdaterat reglerna - Inlägg med grova personangrepp raderas

Inlägg av Semborg »

För att underlätta arbetet för forumvärdarna och bidra till ett mer trivsamt PrataBas har våra regler och riktlinjer blivit uppdaterat med följande:

Inlägg med grova personangrepp kommer att raderas i sin helhet utan kommentar.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Testing, testing: Bootsy äter paté!
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

Det där var grovt!
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18143
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

Jag är ett personangrepp.
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Gäst

Inlägg av Gäst »

Allvarligt talat så är det en bra grej tycker jag. Det finns ju ingen anledning alls till att ha kvar dem.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Nej, + på Johannes, även om det lär bli en hel del jobb för forumvärdarna.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
SnorLars
Medlem+
Inlägg: 2120
Blev medlem: ons 13 maj 2009, 13:45

Inlägg av SnorLars »

Undrar om Semborg har liknande besvär på sina andra forum eller om det bara är vi basister.
Välkommen till mellanmjölkens forum. Här silar vi mygg och sväljer kameler. :lol:
Användarvisningsbild
MartinB
Medlem+
Inlägg: 1359
Blev medlem: fre 29 aug 2008, 18:45
Ort: Göteborg

Inlägg av MartinB »

var det tillåtet med personangrepp tidigare? :shock:
/Martin
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

psykopatsak skrev:var det tillåtet med personangrepp tidigare? :shock:

Ja, men bara om man hoppade på idioter.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25650
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

blackparkas skrev:
psykopatsak skrev:var det tillåtet med personangrepp tidigare? :shock:

Ja, men bara om man hoppade på idioter.
Nej, det var det inte då heller, men nu då det tidvis verkar ha blivit en OK konversationsform på PB måste vi ta tag i det hårdare.

Vi tar gärna det extra jobbet om det leder till ett trevligt PB...:tummenupp:
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Will
Medlem++
Inlägg: 4065
Blev medlem: lör 30 aug 2008, 13:33

Inlägg av Will »

Senast redigerad av Will den ons 16 jun 2010, 23:55, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25650
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

Will skrev:
Johannes skrev:Allvarligt talat så är det en bra grej tycker jag. Det finns ju ingen anledning alls till att ha kvar dem.
Om det även står något informativt i dom trådarna med personangrepp så kan det väl vara en bra grej att bara radera just inlägget med angreppet?
Jo, så är det - vi kommer radera de inlägg som innehåller personangrepp.

Vi kommer alltså inte radera hela trådar så fort nån kommer med personangrepp.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Will
Medlem++
Inlägg: 4065
Blev medlem: lör 30 aug 2008, 13:33

Inlägg av Will »

Senast redigerad av Will den ons 16 jun 2010, 23:53, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++
Inlägg: 4732
Blev medlem: tis 09 sep 2008, 01:18
Ort: Stockholm

Inlägg av MatsD »

Fast "Hata Mats D"-tråden försvann väl i sin helhet, inte bara de värsta inläggen eller hur och även tråden som midlifecrisis startade om franska invandrare som spöade en tjej, den försvann också helt och hållet? Rätt bra iofs måste nog de tycka som gjorde de grövsta övertrampen där, men problematiken går lite djupare än så. Det handlar inte bara om påhopp utan även om att vissa tycker att man kan trasha trådar man inte gillar fullständigt genom att posta mängder av blaj-kommentarer. Bootsy gick rentav så långt att han började trasha alldeles vanliga bastrådar i de vanliga basavdelningarna bara för att det var jag som skrev där. Jag tycker trots allt sånt är ett större problem på ett basforum än att någon medlem råkar visa sig vara sverigedemokrat. Och jag har dessutom deklarerat att jag inte tänker starta några politiska trådar i kontroversiella ämnen, men en och annan synpunkt kanske det blir om andra startar sådana trådar.

/Mats D
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Och vips så är PB total-modererat.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++
Inlägg: 8305
Blev medlem: lör 03 maj 2008, 18:43
Ort: Carlshamns Flaggpunch

Inlägg av Mr Spock »

blackparkas skrev:Och vips så är PB total-modererat.
So?

Någon annans fel än vårt eget kan det knappast vara, eller hur...? :(
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Användarvisningsbild
Tarzan08
Medlem++
Inlägg: 6853
Blev medlem: tis 21 okt 2008, 09:36
Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi

Inlägg av Tarzan08 »

Jag applåderar Semborg och hans forumvärdar!
Tydligen behöver vi "nannys" som håller ordning på oss lite då och då.

Jag är glad att FF och grabbarna finns för att pilla oss andra tillrätta. Kan vi inte skriva roliga saker i ett OFF TOPIC utan att det blir politiska diskussioner som leder till att vi blir osams och några lämnar skeppet så är det ju det absolut bästa med dessa (till synes) drastiska åtgärder. För som Johannes säger: Det finns ju faktiskt ingen anledning till att ha personliga påhopp kvar.

Nu, åka till skolan för att se vad som finns kvar.
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

MatsD skrev:Fast "Hata Mats D"-tråden försvann väl i sin helhet, inte bara de värsta inläggen eller hur och även tråden som midlifecrisis startade om franska invandrare som spöade en tjej, den försvann också helt och hållet? Rätt bra iofs måste nog de tycka som gjorde de grövsta övertrampen där, men problematiken går lite djupare än så. Det handlar inte bara om påhopp utan även om att vissa tycker att man kan trasha trådar man inte gillar fullständigt genom att posta mängder av blaj-kommentarer. Bootsy gick rentav så långt att han började trasha alldeles vanliga bastrådar i de vanliga basavdelningarna bara för att det var jag som skrev där. Jag tycker trots allt sånt är ett större problem på ett basforum än att någon medlem råkar visa sig vara sverigedemokrat. Och jag har dessutom deklarerat att jag inte tänker starta några politiska trådar i kontroversiella ämnen, men en och annan synpunkt kanske det blir om andra startar sådana trådar.

/Mats D
God Morgon MatsD. Har du smitt ihop några knivskarpa politiska analyser i din tankesmedja att servera till frukosten?
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

MatsD skrev:Bootsy gick rentav så långt att han började trasha alldeles vanliga bastrådar i de vanliga basavdelningarna bara för att det var jag som skrev där. Jag tycker trots allt sånt är ett större problem på ett basforum än att någon medlem råkar visa sig vara sverigedemokrat.

/Mats D
Personligen tycker jag att det är otroligt lätt att se varför tråden ,bootsy,jag mfl flippade och det handlar självklart om att du propagerar för ett främlingsfientligt parti och har den otroligt dåliga smaken att slå dej för bröstet och skicks länkar till varenda obehagligt kvasijournalistiskt snedsteg du tagit.
Det är så osmakligt och otrevligt att det är som ett VRÅL efter motstånd.
Det är en sak när en enstaka person tycker att en tråd eller ett ämne är illa men här är det ett näst intill komplett forum,inkl föreståndaren( som verkar vara en människa som generellt tar d kallt och litar på att saker styr upp sej själva,vilket dom oftast gör)som tycker att det du propagerar för är stötande och vedervärdigt och där någonstans så tycker jag att det minsta man kan göra är att späda ut giftet... Att fylla dina rasisttrådar med andra inlägg... Bomba in skit så att ingen orkar läsa vidrigheterna.
Man behöver inte acceptera vad som helst bara för att det är högt i tak.
Man behöver inte acceptera rasism.
Msn behöver inte acceptera homofobi.
Msn behöver inte acceptera pedofili.
Fyll på...

Nästa gång det kommer en tråd med rasistisk skit så hoppas jag att bootsy och fler med honom gör precis samma sak. Varandes emot "lagen" eller ej...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
MartinB
Medlem+
Inlägg: 1359
Blev medlem: fre 29 aug 2008, 18:45
Ort: Göteborg

Inlägg av MartinB »

jag hann innan låsning!

:suck:
/Martin
Användarvisningsbild
Fernan
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 3437
Blev medlem: ons 05 dec 2007, 13:53
Ort: Sundsvall

Inlägg av Fernan »

Jag förstår inte varför man över huvud taget måsta posta länkar till sina politiska alster på ett forum för basister, hur tänker man då ? Det är väl som basist man vill profilera sig här eller ? Även om det finns en off-topic avdelning så måste man kunna ha en fingertoppskänsla för den respons man kan tänkas få på sina inlägg. Självklart blir det reaktioner, en del skriver av sig ilskan, andra lämnar forumet i det tysta för att aldrig komma tillbaks.
Användarvisningsbild
Kale
Medlem+
Inlägg: 2438
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 12:05
Ort: Landskrona

Inlägg av Kale »

f-bass skrev:
MatsD skrev:Bootsy gick rentav så långt att han började trasha alldeles vanliga bastrådar i de vanliga basavdelningarna bara för att det var jag som skrev där. Jag tycker trots allt sånt är ett större problem på ett basforum än att någon medlem råkar visa sig vara sverigedemokrat.

/Mats D
Personligen tycker jag att det är otroligt lätt att se varför tråden ,bootsy,jag mfl flippade och det handlar självklart om att du propagerar för ett främlingsfientligt parti och har den otroligt dåliga smaken att slå dej för bröstet och skicks länkar till varenda obehagligt kvasijournalistiskt snedsteg du tagit.
Det är så osmakligt och otrevligt att det är som ett VRÅL efter motstånd.
Det är en sak när en enstaka person tycker att en tråd eller ett ämne är illa men här är det ett näst intill komplett forum,inkl föreståndaren( som verkar vara en människa som generellt tar d kallt och litar på att saker styr upp sej själva,vilket dom oftast gör)som tycker att det du propagerar för är stötande och vedervärdigt och där någonstans så tycker jag att det minsta man kan göra är att späda ut giftet... Att fylla dina rasisttrådar med andra inlägg... Bomba in skit så att ingen orkar läsa vidrigheterna.
Man behöver inte acceptera vad som helst bara för att det är högt i tak.
Man behöver inte acceptera rasism.
Msn behöver inte acceptera homofobi.
Msn behöver inte acceptera pedofili.
Fyll på...

Nästa gång det kommer en tråd med rasistisk skit så hoppas jag att bootsy och fler med honom gör precis samma sak. Varandes emot "lagen" eller ej...
+1

Det verkar som att det är rätt väg att gå. Vi har lyckats trolla bort troll med den metoden tidigare och nu trollade vi bort en hel tråd :wink:
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Edit av fieldflower: Quoten raderad pga personangreppet i den, vilket också var varför inlägget raderades.

Det finns något ologiskt i den särbehandling av MatsD som sker från forumvärdarnas och Semborgs sida tyvärr. Jag har samma åsikt som Ale. I övrigt tycker jag att Semborg och forumvärdarna är fantastiska. Men just i det här fallet så fattar jag absolut ingenting, för att vara helt ärlig. Tyvärr. Alla ska behandlas lika men MatsD får gå över gränsen hur många gånger som helst i jämförelse med vissa andra utan att bli bannad. Vad är syftet med detta?

*Edit* Verkar som att Ale raderat sitt inlägg. Säg till om jag ska radera quoten. Det gör jag gärna. *Slut Edit*

MVH//J
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

Ett annat förslag är ju att Semborg startar ett nytt forum för alla som vill höra MatsD:s resonemang i olika frågor. Adressen PrataRas.se är ledig.
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Jag håller med om att Mats har gått över gränsen för många gånger.
Jag tycker att han pissar ner stämningen totalt på forumet för tillfället och har så gjort många gånger tidigare.




En liten fundering bara.
Kommer alla Sverigedemokrater behandlas lika?
Det är ju valår och allt så man kan ju tänka sig att det blir nå´n parti-tråd framöver.
Ska alla som är Sverigedemokrater då sparkas ut?
Inget jag har något emot egentligen, själv är jag Kristdemokrat, men det kanske är lika illa?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Skriv svar