Uppdaterat reglerna - Inlägg med grova personangrepp raderas

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

blackparkas skrev:
En liten fundering bara.
Kommer alla Sverigedemokrater behandlas lika?
Det är ju valår och allt så man kan ju tänka sig att det blir nå´n parti-tråd framöver.
Ska alla som är Sverigedemokrater då sparkas ut?
Naturligtvis inte - bara de som beter sig som MatsD.
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Gött!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25679
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

Hellboy skrev:Edit av fieldflower: Quoten raderad pga personangreppet i den, vilket också var varför inlägget raderades.

Det finns något ologiskt i den särbehandling av MatsD som sker från forumvärdarnas och Semborgs sida tyvärr. Jag har samma åsikt som Ale. I övrigt tycker jag att Semborg och forumvärdarna är fantastiska. Men just i det här fallet så fattar jag absolut ingenting, för att vara helt ärlig. Tyvärr. Alla ska behandlas lika men MatsD får gå över gränsen hur många gånger som helst i jämförelse med vissa andra utan att bli bannad. Vad är syftet med detta?

*Edit* Verkar som att Ale raderat sitt inlägg. Säg till om jag ska radera quoten. Det gör jag gärna. *Slut Edit*

MVH//J
Vi försöker hantera alla parter i detta, men som alltid med övertramp och åtgärder tar vi det personligt och inte öppet på forumet.
Vi ser naturligtvis att bägge sidor av problemet finns, och eftersom ett trivsamt och fungerande PrataBas är vårt mål tänker vi inte sticka huvudet i sanden och bara hoppa på ena eller andra sidan.
Det som (lite som vanligt då vi har världskrig på PB) är svårt är att de många upprörda medlemmarna beter sig klart mer öppet illa och ageranden mot detta blir därför mer märkbara.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

fieldflower skrev:
Hellboy skrev:Edit av fieldflower: Quoten raderad pga personangreppet i den, vilket också var varför inlägget raderades.

Det finns något ologiskt i den särbehandling av MatsD som sker från forumvärdarnas och Semborgs sida tyvärr. Jag har samma åsikt som Ale. I övrigt tycker jag att Semborg och forumvärdarna är fantastiska. Men just i det här fallet så fattar jag absolut ingenting, för att vara helt ärlig. Tyvärr. Alla ska behandlas lika men MatsD får gå över gränsen hur många gånger som helst i jämförelse med vissa andra utan att bli bannad. Vad är syftet med detta?

*Edit* Verkar som att Ale raderat sitt inlägg. Säg till om jag ska radera quoten. Det gör jag gärna. *Slut Edit*

MVH//J
Vi försöker hantera alla parter i detta, men som alltid med övertramp och åtgärder tar vi det personligt och inte öppet på forumet.
Vi ser naturligtvis att bägge sidor av problemet finns, och eftersom ett trivsamt och fungerande PrataBas är vårt mål tänker vi inte sticka huvudet i sanden och bara hoppa på ena eller andra sidan.
Det som (lite som vanligt då vi har världskrig på PB) är svårt är att de många upprörda medlemmarna beter sig klart mer öppet illa och ageranden mot detta blir därför mer märkbara.
Jag antar att jag räknas till en av dom som betett sej "öppet illa" och det är naturligtvis inte "snällt" , "trevligt" eller ett fint och bra betéende MEN detta drogs ju nu till sin spets kanske just TACK VARE att Bootsy flippade ur och gick till personangrepp och för detta ska han tammefaan ha tack ifrån alla på detta forum som INTE vill ha invandrarfientlig-, homofobisk- eller i övrigt geggig propaganda nedtryckt i halsen.
Mats har hållit på såhär hur länge som helst och hänvisat till Tankesmedjans äckliga inlägg om slöjbärare och homosexuella och INGENTING har hänt!
Här växlade han upp, motståndet steg och kokade över.....med resultatet att det faktiskt HÄNDER nåt. En förändring kommer till....så FF...hur skulle det ha skett utan dom "övertramp" som begicks och, i så fall, varför har inget hänt tidigare?
Senast redigerad av GandhiMK2 den ons 09 jun 2010, 11:21, redigerad totalt 1 gånger.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

f-bass skrev:
MatsD skrev:Bootsy gick rentav så långt att han började trasha alldeles vanliga bastrådar i de vanliga basavdelningarna bara för att det var jag som skrev där. Jag tycker trots allt sånt är ett större problem på ett basforum än att någon medlem råkar visa sig vara sverigedemokrat.

/Mats D
Personligen tycker jag att det är otroligt lätt att se varför tråden ,bootsy,jag mfl flippade och det handlar självklart om att du propagerar för ett främlingsfientligt parti och har den otroligt dåliga smaken att slå dej för bröstet och skicks länkar till varenda obehagligt kvasijournalistiskt snedsteg du tagit.
Det är så osmakligt och otrevligt att det är som ett VRÅL efter motstånd.
Det är en sak när en enstaka person tycker att en tråd eller ett ämne är illa men här är det ett näst intill komplett forum,inkl föreståndaren( som verkar vara en människa som generellt tar d kallt och litar på att saker styr upp sej själva,vilket dom oftast gör)som tycker att det du propagerar för är stötande och vedervärdigt och där någonstans så tycker jag att det minsta man kan göra är att späda ut giftet... Att fylla dina rasisttrådar med andra inlägg... Bomba in skit så att ingen orkar läsa vidrigheterna.
Man behöver inte acceptera vad som helst bara för att det är högt i tak.
Man behöver inte acceptera rasism.
Msn behöver inte acceptera homofobi.
Msn behöver inte acceptera pedofili.
Fyll på...

Nästa gång det kommer en tråd med rasistisk skit så hoppas jag att bootsy och fler med honom gör precis samma sak. Varandes emot "lagen" eller ej...
Trust me!
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++
Inlägg: 4732
Blev medlem: tis 09 sep 2008, 01:18
Ort: Stockholm

Inlägg av MatsD »

Återigen, det är inte jag som postar politiska trådar i OT-avdelningen, jag kommenterar bara i dem ibland. Det är ganska skrämmande att höra hur f-bass, bootsy, hellboy m.fl faktiskt på allvar vill sätta sig över grundlagen och tycker att det är ok att trasha trådar och gå till personagrepp mot personer vars åsikter man inte gillar, t o m ge sig in i helt vanliga bastrådar som sådana personer skriver och trasha dem också.

Som parkas påpekar så är det valår och sverigedemokraterna har rätt goda möjligheter att komma in i riksdagen. Jag tänker inte själv starta några politiska trådar inför valet eftersofm det med all önskvärd tydlighet visat sig att det intellektuella motståndet härinne knappast förtjänar den ansträngningen från min sida. Men, som parkas säger, om det startas partipolitiska trådar inför valet så är det ju orimligt att forumets sverigedemokrater inte skulle få yttra sig. Om man anser sig stå för goda demokratiska värderingar och anser att sverigedemokrater inte står för såna värderingar, då bör man väl i varje fall uppträda som en god demokrat och inte sänka sig till en nivå som är lägre än det man kritiserar.

PrataBas är inte ett politikforum men det är heller ingen som pratar politik i basavdelningarna. Så det är inget argument egentligen så länge det finns en OT-avdelning och OT-trådarna håller sig där. Möjligen skulle man kunna tänka sig att det fanns två OT-avdelningar för känsliga tittare, en för vanligt blajsnack och så en för politik, religion osv. Men enklast är väl att folk som vet med sig att de inte har vad som krävs mentalt för att diskutera poltik och religon utan att få kortslutning i skallen helt enkelt inte läser eller skriver i såna trådar. Eller så får admin införa ett generellt politikförbud. Men att bara förbjuda ett partis sympatisörer att yttra sig vore odemokratiskt. Semborg har iofs rätt att vara odemokratisk på sitt forum men principiellt är det ingen bra hållning

/Mats D
Senast redigerad av MatsD den ons 09 jun 2010, 12:04, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

MatsD skrev:Men enklast är väl att folk som vet med sig att de inte har vad som krävs mentalt för att diskutera poltik och religon utan att få kortslutning i skallen helt enkelt inte läser eller skriver i såna trådar.
Hur har du det med din egen mentala kapacitet, Mats? Har den räckt till för att få dig att begripa att du har byggt upp en värld av värderingar som grundar sig på rädsla, okunskap, inskränkthet och en massivt uppblåst självbild?

Nej. Jag tänkte väl det.
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
Kale
Medlem+
Inlägg: 2438
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 12:05
Ort: Landskrona

Inlägg av Kale »

MatsD skrev:Återigen, det är inte jag som postar politiska trådar i OT-avdelningen, jag kommenterar bara i dem ibland.
/Mats D
Nu får du väl ändå ge dig. Du postar en tråd med dina åsikter och länkar till en massa artiklar som du skrivit. Är DINA åsikter och artiklar opolitiska?

Fattar du inte att du är provokativ? Du tycker att du är seriös, men var finns din känsla för vett och etikett. Du saknar pejlvertyg för hur jargongen på detta forum är och verkar skita fullständigt i att du drar ned stämningen i botten.
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++
Inlägg: 4732
Blev medlem: tis 09 sep 2008, 01:18
Ort: Stockholm

Inlägg av MatsD »

Med tanke på hur många uppfört sig i sina kommentarer i politiska trådar tycker jag att jag har fog för att ifrågasätta det intellektuella motståndet. Även om dessa personer säkert kan bättre så väljer de att beté sig på sin lägsta nivå. Men det är väl bra då att jag deklarerar att jag inte tänker starta några politiska trådar för jag antar att den behandlingen syftade just till att uppnå det målet. Om man sedan tycker att det är provokativt att jag gör den bedömning jag gör av den intellektuella nivån så kan jag inte göra något åt det. Det är väl något som personer får ta när de medvetet sänker sig till ensådan nivå. Man kan ju inte samtidigt trasha trådar med infantilt blaj och fula personliga påhopp och tro att man ska framstå som en modern Herbert Tingsten när man gör det.

Att jag postade en tråd med länkar till mina debattartiklar berodde på att det var så många som gjorde sig till självutnämnda uttolkare av mina åsikter och berättade vitt och brett om vad Mats D tycker och det stämde ju inte på särskilt många punkter. Jag ansåg att det var bättre att länka till mina artiklar än att gå i svaromål och försöka reda ut saken. I min naivitet trodde jag att personer med en tendens till att gå över styr inte skulle bli lika provocerade av en länklista till material som ligger helt utanför PrataBas som av att se sådant innehåll postat direkt i trådar. Men jag missbedömde uppenbarligen detta. Ett annat skäl till att posta listan var att visa att jag ändå anstränger mig i min politiska gärning utöver att bara sitta på PB och småtycka. Jag såg därför länktråden som en uppmaning till andra som kanske också arbetar politiskt utöver att kommentera på PB att redovisa detta. Men det var uppenbarligen fel tänkt eftersom ingen gjorde det men desto fler tog tillfället i akt att posta en massa blaj och påhopp i stället.

Återigen, jag tänker inte starta politiska trådar här på PB, men om andra gör det så bör ju rimligen jag och andra sverigedemokrater också få yttra sig i såna trådar. Så går det till i ett demokratiskt samhälle.

/Mats D
Användarvisningsbild
Marshall
VIP medlem
Inlägg: 5068
Blev medlem: tis 20 nov 2007, 19:25
Ort: Sollentuna

Inlägg av Marshall »

bootsy skrev:Ett annat förslag är ju att Semborg startar ett nytt forum för alla som vill höra MatsD:s resonemang i olika frågor. Adressen PrataRas.se är ledig.
hahahahaha!!
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

Sen kan man ju starta en klubb för de som skriver mest men läses minst...när man sitter ensam på kammaren och har lite att göra!
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem
Inlägg: 3341
Blev medlem: mån 26 nov 2007, 21:02
Ort: Gothenburg

Inlägg av Chriller »

Men limerickar är ok eller?
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

MatsD skrev:Med tanke på hur många uppfört sig i sina kommentarer i politiska trådar tycker jag att jag har fog för att ifrågasätta det intellektuella motståndet. Även om dessa personer säkert kan bättre så väljer de att beté sig på sin lägsta nivå. Men det är väl bra då att jag deklarerar att jag inte tänker starta några politiska trådar för jag antar att den behandlingen syftade just till att uppnå det målet. Om man sedan tycker att det är provokativt att jag gör den bedömning jag gör av den intellektuella nivån så kan jag inte göra något åt det. Det är väl något som personer får ta när de medvetet sänker sig till ensådan nivå. Man kan ju inte samtidigt trasha trådar med infantilt blaj och fula personliga påhopp och tro att man ska framstå som en modern Herbert Tingsten när man gör det.

Att jag postade en tråd med länkar till mina debattartiklar berodde på att det var så många som gjorde sig till självutnämnda uttolkare av mina åsikter och berättade vitt och brett om vad Mats D tycker och det stämde ju inte på särskilt många punkter. Jag ansåg att det var bättre att länka till mina artiklar än att gå i svaromål och försöka reda ut saken. I min naivitet trodde jag att personer med en tendens till att gå över styr inte skulle bli lika provocerade av en länklista till material som ligger helt utanför PrataBas som av att se sådant innehåll postat direkt i trådar. Men jag missbedömde uppenbarligen detta. Ett annat skäl till att posta listan var att visa att jag ändå anstränger mig i min politiska gärning utöver att bara sitta på PB och småtycka. Jag såg därför länktråden som en uppmaning till andra som kanske också arbetar politiskt utöver att kommentera på PB att redovisa detta. Men det var uppenbarligen fel tänkt eftersom ingen gjorde det men desto fler tog tillfället i akt att posta en massa blaj och påhopp i stället.

Återigen, jag tänker inte starta politiska trådar här på PB, men om andra gör det så bör ju rimligen jag och andra sverigedemokrater också få yttra sig i såna trådar. Så går det till i ett demokratiskt samhälle.

/Mats D
För att förtydliga: Du betraktar alltså det du sysslar med som en politisk gärning?

OK.

I så fall är min politiska gärning i detta sammanhang följande: att göra det tydligt för mina medforumister att dina åsikter är jävligt otäcka och grundar sig på en vansinnig, snedvriden syn på samhället och mänskligheten. Att de i ditt fall dessutom är kryddade med din patologiska brist på självinsikt samt en vanföreställning om att dina onanistiska "självstudier" på kammaren skulle ha någon som helst intellektuell bäring gör anrättningen ytterligare sur och illastinkande.
Jag håller inte käft så länge du finns kvar på forumet och i någon form sprider dina irrläror.

Uppfattat?!
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

MatsD skrev:Det är ganska skrämmande att höra hur f-bass, bootsy, hellboy m.fl faktiskt på allvar vill sätta sig över grundlagen och tycker att det är ok att trasha trådar och gå till personagrepp mot personer vars åsikter man inte gillar.
Kära Mats. Jag och andra hävdar att det är du som sätter dig över grundlagen och faktiskt ägnar dig åt Hets mot folkgrupp och sprider lögner om invandrare och homosexuella. Du drar alla över en kam och det är enligt lag förbjudet. Inte alla invandrare är lika, inte alla homosexuella är lika. Inte alla som heter Mats är lika dom heller. Därför ska man inte uttala sig kategoriskt. Och du uttalar dig kategoriskt mot invandrare och homosexuella precis hela tiden. Då blir det rasism av och det ska inte få förekomma här, är min bestämda åsikt. Likaså med det parti du tänker rösta på i höstens val. Dom ger sig enbart på invandrare som begår brott, aldrig svenskar. Osmakligt. Jag röstar personligen på att du ska bannas och orsaken till det är att du inte kan hålla dig undan ifrån att baktala och beljuga invandrare och homosexuella. Du om någon har gjort dig mer än väl förtjänt av att bannas. Jag förstår INTE varför du ska särbehandlas här. Det finns dom som gjort mycket mindre övertramp än vad du gjort och som inte är kvar här. Det är min åsikt. Sen kan du tjata om yttrandefrihet hur mycket du vill. Halva internet verkar ha förstått att du är en rasistisk homofob. Det finns dom som hävdar att du är en av huvudorsakerna till att Gävle Musikfabriks forum fick bomma igen. Och du kör samma race här. Det funkar inte.

//J
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

bootsy skrev:
MatsD skrev:Med tanke på hur många uppfört sig i sina kommentarer i politiska trådar tycker jag att jag har fog för att ifrågasätta det intellektuella motståndet. Även om dessa personer säkert kan bättre så väljer de att beté sig på sin lägsta nivå. Men det är väl bra då att jag deklarerar att jag inte tänker starta några politiska trådar för jag antar att den behandlingen syftade just till att uppnå det målet. Om man sedan tycker att det är provokativt att jag gör den bedömning jag gör av den intellektuella nivån så kan jag inte göra något åt det. Det är väl något som personer får ta när de medvetet sänker sig till ensådan nivå. Man kan ju inte samtidigt trasha trådar med infantilt blaj och fula personliga påhopp och tro att man ska framstå som en modern Herbert Tingsten när man gör det.

Att jag postade en tråd med länkar till mina debattartiklar berodde på att det var så många som gjorde sig till självutnämnda uttolkare av mina åsikter och berättade vitt och brett om vad Mats D tycker och det stämde ju inte på särskilt många punkter. Jag ansåg att det var bättre att länka till mina artiklar än att gå i svaromål och försöka reda ut saken. I min naivitet trodde jag att personer med en tendens till att gå över styr inte skulle bli lika provocerade av en länklista till material som ligger helt utanför PrataBas som av att se sådant innehåll postat direkt i trådar. Men jag missbedömde uppenbarligen detta. Ett annat skäl till att posta listan var att visa att jag ändå anstränger mig i min politiska gärning utöver att bara sitta på PB och småtycka. Jag såg därför länktråden som en uppmaning till andra som kanske också arbetar politiskt utöver att kommentera på PB att redovisa detta. Men det var uppenbarligen fel tänkt eftersom ingen gjorde det men desto fler tog tillfället i akt att posta en massa blaj och påhopp i stället.

Återigen, jag tänker inte starta politiska trådar här på PB, men om andra gör det så bör ju rimligen jag och andra sverigedemokrater också få yttra sig i såna trådar. Så går det till i ett demokratiskt samhälle.

/Mats D
För att förtydliga: Du betraktar alltså det du sysslar med som en politisk gärning?

OK.

I så fall är min politiska gärning i detta sammanhang följande: att göra det tydligt för mina medforumister att dina åsikter är jävligt otäcka och grundar sig på en vansinnig, snedvriden syn på samhället och mänskligheten. Att de i ditt fall dessutom är kryddade med din patologiska brist på självinsikt samt en vanföreställning om att dina onanistiska "självstudier" på kammaren skulle ha någon som helst intellektuell bäring gör anrättningen ytterligare sur och illastinkande.
Jag håller inte käft så länge du finns kvar på forumet och i någon form sprider dina irrläror.

Uppfattat?!
Ansluter till den militanta delen av falangen!
Användarvisningsbild
Gamba
Medlem++
Inlägg: 3035
Blev medlem: tis 10 feb 2009, 04:32

Inlägg av Gamba »

Roland skrev:
bootsy skrev:
MatsD skrev:Med tanke på hur många uppfört sig i sina kommentarer i politiska trådar tycker jag att jag har fog för att ifrågasätta det intellektuella motståndet. Även om dessa personer säkert kan bättre så väljer de att beté sig på sin lägsta nivå. Men det är väl bra då att jag deklarerar att jag inte tänker starta några politiska trådar för jag antar att den behandlingen syftade just till att uppnå det målet. Om man sedan tycker att det är provokativt att jag gör den bedömning jag gör av den intellektuella nivån så kan jag inte göra något åt det. Det är väl något som personer får ta när de medvetet sänker sig till ensådan nivå. Man kan ju inte samtidigt trasha trådar med infantilt blaj och fula personliga påhopp och tro att man ska framstå som en modern Herbert Tingsten när man gör det.

Att jag postade en tråd med länkar till mina debattartiklar berodde på att det var så många som gjorde sig till självutnämnda uttolkare av mina åsikter och berättade vitt och brett om vad Mats D tycker och det stämde ju inte på särskilt många punkter. Jag ansåg att det var bättre att länka till mina artiklar än att gå i svaromål och försöka reda ut saken. I min naivitet trodde jag att personer med en tendens till att gå över styr inte skulle bli lika provocerade av en länklista till material som ligger helt utanför PrataBas som av att se sådant innehåll postat direkt i trådar. Men jag missbedömde uppenbarligen detta. Ett annat skäl till att posta listan var att visa att jag ändå anstränger mig i min politiska gärning utöver att bara sitta på PB och småtycka. Jag såg därför länktråden som en uppmaning till andra som kanske också arbetar politiskt utöver att kommentera på PB att redovisa detta. Men det var uppenbarligen fel tänkt eftersom ingen gjorde det men desto fler tog tillfället i akt att posta en massa blaj och påhopp i stället.

Återigen, jag tänker inte starta politiska trådar här på PB, men om andra gör det så bör ju rimligen jag och andra sverigedemokrater också få yttra sig i såna trådar. Så går det till i ett demokratiskt samhälle.

/Mats D
För att förtydliga: Du betraktar alltså det du sysslar med som en politisk gärning?

OK.

I så fall är min politiska gärning i detta sammanhang följande: att göra det tydligt för mina medforumister att dina åsikter är jävligt otäcka och grundar sig på en vansinnig, snedvriden syn på samhället och mänskligheten. Att de i ditt fall dessutom är kryddade med din patologiska brist på självinsikt samt en vanföreställning om att dina onanistiska "självstudier" på kammaren skulle ha någon som helst intellektuell bäring gör anrättningen ytterligare sur och illastinkande.
Jag håller inte käft så länge du finns kvar på forumet och i någon form sprider dina irrläror.

Uppfattat?!
Ansluter till den militanta delen av falangen!
får man bilda en egen sekt på ytterkanten av den militanta falangen?
Användarvisningsbild
Marshall
VIP medlem
Inlägg: 5068
Blev medlem: tis 20 nov 2007, 19:25
Ort: Sollentuna

Inlägg av Marshall »

Roland skrev:
bootsy skrev:
MatsD skrev:Med tanke på hur många uppfört sig i sina kommentarer i politiska trådar tycker jag att jag har fog för att ifrågasätta det intellektuella motståndet. Även om dessa personer säkert kan bättre så väljer de att beté sig på sin lägsta nivå. Men det är väl bra då att jag deklarerar att jag inte tänker starta några politiska trådar för jag antar att den behandlingen syftade just till att uppnå det målet. Om man sedan tycker att det är provokativt att jag gör den bedömning jag gör av den intellektuella nivån så kan jag inte göra något åt det. Det är väl något som personer får ta när de medvetet sänker sig till ensådan nivå. Man kan ju inte samtidigt trasha trådar med infantilt blaj och fula personliga påhopp och tro att man ska framstå som en modern Herbert Tingsten när man gör det.

Att jag postade en tråd med länkar till mina debattartiklar berodde på att det var så många som gjorde sig till självutnämnda uttolkare av mina åsikter och berättade vitt och brett om vad Mats D tycker och det stämde ju inte på särskilt många punkter. Jag ansåg att det var bättre att länka till mina artiklar än att gå i svaromål och försöka reda ut saken. I min naivitet trodde jag att personer med en tendens till att gå över styr inte skulle bli lika provocerade av en länklista till material som ligger helt utanför PrataBas som av att se sådant innehåll postat direkt i trådar. Men jag missbedömde uppenbarligen detta. Ett annat skäl till att posta listan var att visa att jag ändå anstränger mig i min politiska gärning utöver att bara sitta på PB och småtycka. Jag såg därför länktråden som en uppmaning till andra som kanske också arbetar politiskt utöver att kommentera på PB att redovisa detta. Men det var uppenbarligen fel tänkt eftersom ingen gjorde det men desto fler tog tillfället i akt att posta en massa blaj och påhopp i stället.

Återigen, jag tänker inte starta politiska trådar här på PB, men om andra gör det så bör ju rimligen jag och andra sverigedemokrater också få yttra sig i såna trådar. Så går det till i ett demokratiskt samhälle.

/Mats D
För att förtydliga: Du betraktar alltså det du sysslar med som en politisk gärning?

OK.

I så fall är min politiska gärning i detta sammanhang följande: att göra det tydligt för mina medforumister att dina åsikter är jävligt otäcka och grundar sig på en vansinnig, snedvriden syn på samhället och mänskligheten. Att de i ditt fall dessutom är kryddade med din patologiska brist på självinsikt samt en vanföreställning om att dina onanistiska "självstudier" på kammaren skulle ha någon som helst intellektuell bäring gör anrättningen ytterligare sur och illastinkande.
Jag håller inte käft så länge du finns kvar på forumet och i någon form sprider dina irrläror.

Uppfattat?!
Ansluter till den militanta delen av falangen!
swoooosch...
Användarvisningsbild
Fernan
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 3437
Blev medlem: ons 05 dec 2007, 13:53
Ort: Sundsvall

Inlägg av Fernan »

Ja, jag tror då inte att SD får några fler röster pga av de här diskussionerna, snarare tvärtom...positivt !
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

Gamba skrev:
Roland skrev:
bootsy skrev:
MatsD skrev:Med tanke på hur många uppfört sig i sina kommentarer i politiska trådar tycker jag att jag har fog för att ifrågasätta det intellektuella motståndet. Även om dessa personer säkert kan bättre så väljer de att beté sig på sin lägsta nivå. Men det är väl bra då att jag deklarerar att jag inte tänker starta några politiska trådar för jag antar att den behandlingen syftade just till att uppnå det målet. Om man sedan tycker att det är provokativt att jag gör den bedömning jag gör av den intellektuella nivån så kan jag inte göra något åt det. Det är väl något som personer får ta när de medvetet sänker sig till ensådan nivå. Man kan ju inte samtidigt trasha trådar med infantilt blaj och fula personliga påhopp och tro att man ska framstå som en modern Herbert Tingsten när man gör det.

Att jag postade en tråd med länkar till mina debattartiklar berodde på att det var så många som gjorde sig till självutnämnda uttolkare av mina åsikter och berättade vitt och brett om vad Mats D tycker och det stämde ju inte på särskilt många punkter. Jag ansåg att det var bättre att länka till mina artiklar än att gå i svaromål och försöka reda ut saken. I min naivitet trodde jag att personer med en tendens till att gå över styr inte skulle bli lika provocerade av en länklista till material som ligger helt utanför PrataBas som av att se sådant innehåll postat direkt i trådar. Men jag missbedömde uppenbarligen detta. Ett annat skäl till att posta listan var att visa att jag ändå anstränger mig i min politiska gärning utöver att bara sitta på PB och småtycka. Jag såg därför länktråden som en uppmaning till andra som kanske också arbetar politiskt utöver att kommentera på PB att redovisa detta. Men det var uppenbarligen fel tänkt eftersom ingen gjorde det men desto fler tog tillfället i akt att posta en massa blaj och påhopp i stället.

Återigen, jag tänker inte starta politiska trådar här på PB, men om andra gör det så bör ju rimligen jag och andra sverigedemokrater också få yttra sig i såna trådar. Så går det till i ett demokratiskt samhälle.

/Mats D
För att förtydliga: Du betraktar alltså det du sysslar med som en politisk gärning?

OK.

I så fall är min politiska gärning i detta sammanhang följande: att göra det tydligt för mina medforumister att dina åsikter är jävligt otäcka och grundar sig på en vansinnig, snedvriden syn på samhället och mänskligheten. Att de i ditt fall dessutom är kryddade med din patologiska brist på självinsikt samt en vanföreställning om att dina onanistiska "självstudier" på kammaren skulle ha någon som helst intellektuell bäring gör anrättningen ytterligare sur och illastinkande.
Jag håller inte käft så länge du finns kvar på forumet och i någon form sprider dina irrläror.

Uppfattat?!
Ansluter till den militanta delen av falangen!
får man bilda en egen sekt på ytterkanten av den militanta falangen?
Du är hjärtligt välkommen, du gillar ju att vara där ute på ytterkanten ;)
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

fieldflower skrev:
Hellboy skrev:Edit av fieldflower: Quoten raderad pga personangreppet i den, vilket också var varför inlägget raderades.

Det finns något ologiskt i den särbehandling av MatsD som sker från forumvärdarnas och Semborgs sida tyvärr. Jag har samma åsikt som Ale. I övrigt tycker jag att Semborg och forumvärdarna är fantastiska. Men just i det här fallet så fattar jag absolut ingenting, för att vara helt ärlig. Tyvärr. Alla ska behandlas lika men MatsD får gå över gränsen hur många gånger som helst i jämförelse med vissa andra utan att bli bannad. Vad är syftet med detta?

*Edit* Verkar som att Ale raderat sitt inlägg. Säg till om jag ska radera quoten. Det gör jag gärna. *Slut Edit*

MVH//J
Vi försöker hantera alla parter i detta, men som alltid med övertramp och åtgärder tar vi det personligt och inte öppet på forumet.
Vi ser naturligtvis att bägge sidor av problemet finns, och eftersom ett trivsamt och fungerande PrataBas är vårt mål tänker vi inte sticka huvudet i sanden och bara hoppa på ena eller andra sidan.
Det som (lite som vanligt då vi har världskrig på PB) är svårt är att de många upprörda medlemmarna beter sig klart mer öppet illa och ageranden mot detta blir därför mer märkbara.
Tack för att du editerade quoten.

Jag försöker bara förstå varför Mats får hålla på utan att bannas när andra blivit det för mindre företeelser. Hets mot folkgrupp är formulerat i lagen. Sociala övertramp är det inte men påverkar givetvis forumets trevnad. Jag ser en grov gradskillnad i detta om man nu ska gradera så jag förstår inte syftet med att Mats får vara kvar. Kan man få en förklaring på denna fråga? Vad är syftet med att inte banna Mats?

MVH//Jan
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

Fernan skrev:Ja, jag tror då inte att SD får några fler röster pga av de här diskussionerna, snarare tvärtom...positivt !
Risken är bara att de redan troende känner sig ytterligare marginaliserade och övertygade, men den risken får man ta...
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++
Inlägg: 4732
Blev medlem: tis 09 sep 2008, 01:18
Ort: Stockholm

Inlägg av MatsD »

Hellboy skrev: Jag och andra hävdar att det är du som sätter dig över grundlagen och faktiskt ägnar dig åt Hets mot folkgrupp och sprider lögner om invandrare och homosexuella. Du drar alla över en kam och det är enligt lag förbjudet. Inte alla invandrare är lika, inte alla homosexuella är lika. Inte alla som heter Mats är lika dom heller. Därför ska man inte uttala sig kategoriskt. Och du uttalar dig kategoriskt mot invandrare och homosexuella precis hela tiden. Då blir det rasism av och det ska inte få förekomma här, är min bestämda åsikt. Likaså med det parti du tänker rösta på i höstens val. Dom ger sig enbart på invandrare som begår brott, aldrig svenskar. Osmakligt. Jag röstar personligen på att du ska bannas och orsaken till det är att du inte kan hålla dig undan ifrån att baktala och beljuga invandrare och homosexuella. Du om någon har gjort dig mer än väl förtjänt av att bannas. Jag förstår INTE varför du ska särbehandlas här. Det finns dom som gjort mycket mindre övertramp än vad du gjort och som inte är kvar här. Det är min åsikt. Sen kan du tjata om yttrandefrihet hur mycket du vill. Halva internet verkar ha förstått att du är en rasistisk homofob. Det finns dom som hävdar att du är en av huvudorsakerna till att Gävle Musikfabriks forum fick bomma igen. Och du kör samma race här. Det funkar inte.
Nej, jag bryter inte mot lagen om hets mot folkgrupp. Jag har inte skrivit "värre" saker här än vad Aftonbladet och Newsmill publicerat och deras ansvariga utgivare godkänner förstås inte artiklar som innehåller olaglig hets mot folkgrupp. Att du har en egen uppfattning om vad som är hets mot folkgrupp är en annan sak.

Dessutom har jag inte dragit alla över en kam, vare sig när det gäller invandrare eller homosexuella. Det är du som läser slarvigt om du fått den uppfattningen.

Sverigedemokraterna är inte heller ett parti som med sitt partiprogram bryter mot lagen, då skulle de inte få ställa upp till val i riksdagen och de skulle inte varit invalda i ett stort antal kommunfullmäktige (144 kommuner tror jag det är). Återigen, att du har en annan uppfattning gör inte partiet olagligt.

Man kan naturligtvis ifrågasätta lämpligheten i att det pratas politik och religion på PrataBas utifrån synpunkten att det skapar motsättningar och dålig stämning. Men om man accepterar att det får pratas politik och religion så bör enligt demokratiska principer alla åsikter få utrymme.

Vad som de facto bryter mot lagen och vad Hellboy och Bootsy anser borde bryta mot lagen är två vitt skilda saker.

Att GMF-forumet fick bomma igen berodde på att någon hackade forumet. När det skedde hade jag varit borta därifrån i minst en månad och hade ingen aning om att det bommats förrän flera veckor efter att det skett. Att du sitter på verkligt konstiga forum som Flashback och lyssnar okritiskt på vad obskyra personer fabulerar om där, är en sak men du borde kanske vara mer återhållsam med att föra sådana osubstantierade beskyllningar vidare som om de vore sanningar.

/Mats D
Användarvisningsbild
Kale
Medlem+
Inlägg: 2438
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 12:05
Ort: Landskrona

Inlägg av Kale »

MatsD skrev:Man kan naturligtvis ifrågasätta lämpligheten i att det pratas politik och religion på PrataBas utifrån synpunkten att det skapar motsättningar och dålig stämning. Men om man accepterar att det får pratas politik och religion så bör enligt demokratiska principer alla åsikter få utrymme.

/Mats D
Att prata politik och religon som en del i det sociala spelet är okej. Men för dig verkar det, utan att tolka vilka åsikter du har, mer eller mindre vara en mission. I stället för att debattera här och raljera med den "intellektuella och seriösa nivån" på dina inlägg så borde du söka dig till politiska forum där motdebatörerna har lika mycket tid och lust att hålla på. Ja, jag kan välja att stå utanför diskussionerna och det har jag också gjort. Men nu är måttet rågat. Stämningen på PB sjunker ett snäpp varje gång du startar en ny provokativ tråd.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16195
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Hellboy skrev:Vad är syftet med att inte banna Mats?

MVH//Jan
Jag kan nog ganska enkelt säga så här, (vilket jag förmodligen inte borde);
Om MatsD ska bannas måste vi banna ganska många andra också, (och egentligen mig själv också).

MatsD har tränat många år på att hålla sig inom lagens gränser och är duktigare på både det och att hålla sig inom forumets regler än många andra.

Jag vill inget hellre än att vi slipper MatsDs åsikter på forumet, jag blir beklämd, ledsen och förbannad, dessutom skapar det en massa tråkigheter. Hade det varit mitt eget högst personliga forum hade jag nog slängt ut honom, (men saknat mycket av det han skriver i basrelaterade frågor, inte minst hans lysande relicingprojekt), men nu har vi regler som vi försöker hålla oss till så objektivt som möjligt och vi är fortfarande i en "lärofas".

Vet inte om det är svar nog Janne. Jag ber både forumvärdar och andra om ursäkt om jag är lite för tydlig med min egen åsikt.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

MatsD skrev:
Hellboy skrev: Jag och andra hävdar att det är du som sätter dig över grundlagen och faktiskt ägnar dig åt Hets mot folkgrupp och sprider lögner om invandrare och homosexuella. Du drar alla över en kam och det är enligt lag förbjudet. Inte alla invandrare är lika, inte alla homosexuella är lika. Inte alla som heter Mats är lika dom heller. Därför ska man inte uttala sig kategoriskt. Och du uttalar dig kategoriskt mot invandrare och homosexuella precis hela tiden. Då blir det rasism av och det ska inte få förekomma här, är min bestämda åsikt. Likaså med det parti du tänker rösta på i höstens val. Dom ger sig enbart på invandrare som begår brott, aldrig svenskar. Osmakligt. Jag röstar personligen på att du ska bannas och orsaken till det är att du inte kan hålla dig undan ifrån att baktala och beljuga invandrare och homosexuella. Du om någon har gjort dig mer än väl förtjänt av att bannas. Jag förstår INTE varför du ska särbehandlas här. Det finns dom som gjort mycket mindre övertramp än vad du gjort och som inte är kvar här. Det är min åsikt. Sen kan du tjata om yttrandefrihet hur mycket du vill. Halva internet verkar ha förstått att du är en rasistisk homofob. Det finns dom som hävdar att du är en av huvudorsakerna till att Gävle Musikfabriks forum fick bomma igen. Och du kör samma race här. Det funkar inte.
Nej, jag bryter inte mot lagen om hets mot folkgrupp. Jag har inte skrivit "värre" saker här än vad Aftonbladet och Newsmill publicerat och deras ansvariga utgivare godkänner förstås inte artiklar som innehåller olaglig hets mot folkgrupp. Att du har en egen uppfattning om vad som är hets mot folkgrupp är en annan sak.

Dessutom har jag inte dragit alla över en kam, vare sig när det gäller invandrare eller homsexuella. Det är du som läser slarvigt om du fått den uppfattningen.

Sverigedemokraterna är inte heller ett parti som med sitt partiprogram bryter mot lagen, då skulle de inte få ställa upp till val i riksdagen och de skulle inte varit invalda i ett stort antal kommunfullmäktige (144 kommuner tror jag det är). Återigen, att du har en annan uppfattning gör inte partiet olagligt.

Man kan naturligtvis ifrågasätta lämpligheten i att det pratas politik och religion på PrataBas utifrån synpunkten att det skapar motsättningar och dålig stämning. Men om man accepterar att det får pratas politik och religion så bör enligt demokratiska principer alla åsikter få utrymme.

Vad som de facto bryter mot lagen och vad Hellboy och Bootsy anser borde bryta mot lagen är två vitt skilda saker.

Att GMF-forumet fick bomma igen berodde på att någon hackade forumet. När det skedde hade jag varit borta därifrån i minst en månad och hade ingen aning om att det bommats förrän flera veckor efter att det skett. Att du sitter på verkligt konstiga forum som Flashback och lyssnar okritiskt på vad obskyra personer fabulerar om där, är inget skäl till att du för sådana osubstatierade beskyllningar vidare som om de vore sanningar.

/Mats D
Så här säger lagen:

"Hets mot folkgrupp är ett brott som innebär att offentligt sprida uttalanden som hotar eller uttrycker missaktning för en eller flera utpekade folkgrupper. Enligt svensk rätt, är hets mot folkgrupp att uppsåtligen, i uttalande eller i annat meddelande som sprids, hota eller uttrycka missaktning för folkgrupp eller annan sådan grupp av personer med anspelning på ras, hudfärg, nationellt ursprung, etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning".

Så här har du formulerat dig:
MatsD skrev:Jag kan dock klargöra att jag ogillar muslimer och judar ungefär lika mycket, även om muslimerna är ett större problem just nu i det svenska samhället även om det förstås är vissa problem med judar i Sverige också som sanktionerar Israels vidrigheter och som envisas med att skära sina nyfödda gossebarn i snoppen med knivar.
MatsD skrev:Det är också renta allmänt en märklig livssyn detta att det mest livsbejakande och psotiva för människan skulle vara att hämningslöst ge efter för och frossa i varje drift, det som HBT-rörelsen förefaller ha som bas för sin ideologi.
MatsD skrev:Det var just detta extremt promiskuösa sexuella beteende som är symtptomatiskt för homosexuella män med bastuklubbar med mörka påsättningsrum, parker där man har sex i en buske med okända osv som var orsaken till att HIV spreds så lavinartat just bland homosexuella män, tillsammans med det faktum att analsex är särskilt riskabelt.
MatsD skrev:Skillnaden är att dessa brats inte som de hyperpromiskuösa dekadenta bögarna har gjort detta liv till en fråga om diskriminering.
MatsD skrev:Bögar saknar - eftersom de är män och inte har nån kvinna som reglerande motpart - också sexuell kontroll och är ofta oerhört promiskuösa, vilket är förklaringen till den otroligt snabba spridningen av HIV inom denna grupp. Lesbisk sex är inte fullt lika motbjudande men å andra sidan hittar vi bland flatorna påfallande ofta ett patologiskt fundamentalisktiskt och extremfeministiskt manshat. Jag har t o m själv sett exempel på två flator där den ena stötte bort barnet och mer och mer vägrade att befatta sig med det endast pga att det var en pojke. Hur friskt är det?
MatsD skrev:Men den politiska gayrörelsen vill inte acceptera att man är en minoritet, att man är avvikare, vill inte nöja sig med humanistisk tolerans. De vill upplösa själva heteronormen, och det har man delvis lyckats med genom att uppvakta pk-ängsliga politiker och skickligt spela diskrimineringskortet.
Jag orkar inte söka efter mer men det finns..... Balanserad bild av verkligheten du försöker bygga upp. Det hade ju kanske funkat om en majoritet av alla bögar verkligen sprang på bastuklubbar eller valde att bli påsatta i röven i parker runt om i Sverige. Men nu är det ju inte så vilket får ditt resonemang att falla ihop som ett korthus. Du sprider en bild av verkligheten som inte stämmer.

//J
Skriv svar