Har kamrem dock, och plastighet som överstiger det mesta!Löwe skrev:Renault Megané? Den lilla som ser ut som ett ägg.. Passar ganska bra in på din beskrivning tycker jag.
Dock rätt trevliga bilar!
Har själv funderat på en 04-05:a.
Har kamrem dock, och plastighet som överstiger det mesta!Löwe skrev:Renault Megané? Den lilla som ser ut som ett ägg.. Passar ganska bra in på din beskrivning tycker jag.
macahan skrev:Det där låter extremt lågt.. Jag vet att vissa toyotamodeller har 8 år/10000 mil och att många kamremmar byts först vid service efter 12-18k mil.Punkster skrev:Vissa bilar har intervall på typ 4 år/5000 mil
jaja.. där ser man varför alfaromeo nästan är en fiat.. kass qualle ala uno.blackparkas skrev:macahan skrev:Det där låter extremt lågt.. Jag vet att vissa toyotamodeller har 8 år/10000 mil och att många kamremmar byts först vid service efter 12-18k mil.Punkster skrev:Vissa bilar har intervall på typ 4 år/5000 mil
Alfa har typ 5 år eller 8000 mil har jag för mig, iaf på 156:an.
Och då kostar det skjortan att byta sedan dessutom...
Fast den har ju kamrem.johnne skrev:ajda.. budgetar är till för att spräckas dock
men denna da..
http://www.blocket.se/sodermanland/Alfa ... m?ca=9&w=3
skulle nog kunna säljas som strykjärn.. körde en sån där i somras och hellvete vad dom är roliga..
3 år eller 6000mil på alfas 24V V6 iaf.blackparkas skrev:macahan skrev:Det där låter extremt lågt.. Jag vet att vissa toyotamodeller har 8 år/10000 mil och att många kamremmar byts först vid service efter 12-18k mil.Punkster skrev:Vissa bilar har intervall på typ 4 år/5000 mil
Alfa har typ 5 år eller 8000 mil har jag för mig, iaf på 156:an.
Och då kostar det skjortan att byta sedan dessutom...
Grundström skrev:3 år eller 6000mil på alfas 24V V6 iaf.blackparkas skrev:macahan skrev:Det där låter extremt lågt.. Jag vet att vissa toyotamodeller har 8 år/10000 mil och att många kamremmar byts först vid service efter 12-18k mil.Punkster skrev:Vissa bilar har intervall på typ 4 år/5000 mil
Alfa har typ 5 år eller 8000 mil har jag för mig, iaf på 156:an.
Och då kostar det skjortan att byta sedan dessutom...
Jag har en suverän bil med kamkedja till salu! Fast sen var det visst inte mer som stämde efter din lista jo, den är bara sex år.Punkster skrev:Japp, börjar fundera på om det är dags igen snart. Lill-Forden är snart avbetald och jag har börjat kika på något nytt. Men jag vill ha lite tips och input från PB:s bilelit.
Punksters preferenser angående bil:
Max 70k, 8 år och 10000 mil.
Golfklass.
Bra rostskydd och hög driftsäkerhet.
Kamkedja..
Gärna nån form av miljömotor, diesel, etanol eller whatever.
Jag behöver varken herrgårdsvagn eller sportbil...
Shoot!
Vad är det för något du har då?flagg skrev:Jag har en suverän bil med kamkedja till salu! Fast sen var det visst inte mer som stämde efter din lista jo, den är bara sex år.Punkster skrev:Japp, börjar fundera på om det är dags igen snart. Lill-Forden är snart avbetald och jag har börjat kika på något nytt. Men jag vill ha lite tips och input från PB:s bilelit.
Punksters preferenser angående bil:
Max 70k, 8 år och 10000 mil.
Golfklass.
Bra rostskydd och hög driftsäkerhet.
Kamkedja..
Gärna nån form av miljömotor, diesel, etanol eller whatever.
Jag behöver varken herrgårdsvagn eller sportbil...
Shoot!
Edit: Haha, jo rostskydd och driftsäkerhet är ju förstås inget fel på heller, så tokigt det blev.
Rätt många Hondor har kedja så är det viktigt för dig så kolla på såna vettja.
Mazda 3 är fasen rätt så trevlig. En polare har en Mazda 5 eller vad dom nu heter, sedanmodell. Den är rolig på riktigt! Ska kolla upp lite mer noga.Diesel skrev:http://www.blocket.se/orebro/Mazda_3_1_ ... m?ca=8&w=1
http://www.blocket.se/orebro/Mazda_3_Sp ... m?ca=8&w=1
Mazda 3 har kamkedja
http://www.blocket.se/ostergotland/Hond ... ?ca=14&w=1Punkster skrev:Vad är det för något du har då?
På riktigt? Som tummen-mitt-i-handen-kille har jag fått för mig att kamremsbyte är i klass med en njurstransplantation. Antar att det beror på bilmodell också. Jag kör Renault och den operationen kostar många dyra tusenlappar även fast jag bojkottar märkesverkstan.johnne skrev:sen är det på dom flesta bilar inte vare sig dyrt eller svårt att byta kamrem.. Min Opel vectra bytte jag på i somras och rem och vattenpump och spännare kostade mig 1200kr.. bytet tog 40min och jag gjorde det själv på parkeringen..
Alltså..Punkster skrev:Jag behöver varken herrgårdsvagn eller sportbil...
Shoot!
Undrar ifall den har kamkedja...olabola skrev:Alltså..Punkster skrev:Jag behöver varken herrgårdsvagn eller sportbil...
Shoot!
http://www.blocket.se/sodermanland/Pans ... ?ca=11&w=3