Åka bil ner till Friends Arena

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Jeff
Medlem+
Inlägg: 835
Blev medlem: mån 12 nov 2007, 01:07
Ort: Borlänge

Åka bil ner till Friends Arena

Inlägg av Jeff »

Tjohoo!!

Ska ner på lördag och se Kiss, tyvärr så har det kört ihop sig med jobbet så jag måste jobba både lördag och söndag.
Därför kom jag på den briljanta idéen... jag tar bilen!

Min fråga är: Vart är det lämpligast att parkera?
No Parole from Rock 'n' Roll
Användarvisningsbild
Pelleper
Medlem+
Inlägg: 2381
Blev medlem: lör 10 okt 2009, 11:58
Ort: Linköping

Re: Åka bil ner till Friends Arena

Inlägg av Pelleper »

Oj oj oj, ta INTE bilen! Jag ska också dit och se KISS, jag fick ett mail från Friends Arena där de sade att man absolut inte skulle ta bilen dit, de bygger om i Solna och det finns inga parkeringar i anslutning till Arenan eller där omkring. Ska man ta bilen får man parkera några "T-hållplatser" bort och ta T-bana/pendel/buss sista biten. SL kommer även att köra extrainsatta bussar dagen till ära.
/Pelle

Schatz Jazz, ARES Custom Jazz, 3/4 kontrabas
EBS HD350
EBS NeoLine 112 x2
EBS MicroBass II
Fender Rumble 100 V3
TC Polytune Mini
Användarvisningsbild
Zyrran
Medlem++
Inlägg: 3028
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 13:16
Ort: Stockholm

Re: Åka bil ner till Friends Arena

Inlägg av Zyrran »

Ta bilen, inga problem! Åkte till Springsteen två kvällar utan problem. Parkera på Näckrosvägen med omnejd, kom en timme innan utsatt tid så hade åtminstone inte jag några som helst problem.

Hoppas du har samma tur, men jag vet fler som kört dit och det har gått finfint.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: Åka bil ner till Friends Arena

Inlägg av Jan Hellman »

Zyrran skrev:Ta bilen, inga problem! Åkte till Springsteen två kvällar utan problem. Parkera på Näckrosvägen med omnejd, kom en timme innan utsatt tid så hade åtminstone inte jag några som helst problem.

Hoppas du har samma tur, men jag vet fler som kört dit och det har gått finfint.
Näkrosvägen och dom krokarna är nog lämpligt att parkera om man kommer dit i tid. Min syrra bodde där och det var hyffsat lugnt när dom körde matcher på Råsunda och annat som föregick. Även en polare till mig parkerade där utan problem när han skulle på Springsteen.

http://goo.gl/maps/l6XoQ

Och inte toklångt att promenera till Friends Arena heller. Hälsa till Gene från mig!!
Användarvisningsbild
Riboe
Medlem
Inlägg: 290
Blev medlem: tor 11 aug 2011, 21:57
Ort: Solna

Re: Åka bil ner till Friends Arena

Inlägg av Riboe »

Jag bor ju i området och kan meddela att på Råsundavägen nära Solna Station är det minst sagt kaotiskt matchdagar och evenemangsdagar. Så även när Springsteen var här (allra värst första dagen). Folk kommer tydligen ganska tidigt till konserterna, antagligen för att få bättre platser.

Rekordet så här långt var i alla fall One Directions besök, då vi hade helt stillastående trafik i ungefär två timmar efter konserten. Normalt har vi ju parkerade bilar i mittremsan samt vid trottoarkanterna. Den här kvällen tillkom två rader med till synes parkerade bilar utmed hela mittremsan. Det visade sig att det satt folk de bilarna, troligen för att köra hem sina tonåringar. Och som sagt fullproppade körfält med stillastående bilar och bussar som väntade på att komma iväg (Vi har ju åtminstone 7 busslinjer, mot normala 3, som kör Råsundavägen under tiden tvärbanan byggs). Vid 00.30 var det lugnt igen.

Följ ovanstående tips, eller kolla villaområdet på andra sidan Råsundavägen mellan Solna och Sundbyberg. Det är förmodligen en bra idé att köra in från Sundbybergssidan då det ibland är nästan stillastående köer ända från Haga Norra till Solna Station.

Vid ett tillfälle åkte jag för övrigt själv på att parkera i nämnda villaområde (samt vid Näckrosen en annan gång, efter att ha skottat bort en snöhög). Numera finns alla matcher/evenemang inlagda i Outlook. Jag behöver knappast tillägga att de dagarna flyttas inte bilen.
Användarvisningsbild
Jeff
Medlem+
Inlägg: 835
Blev medlem: mån 12 nov 2007, 01:07
Ort: Borlänge

Re: Åka bil ner till Friends Arena

Inlägg av Jeff »

Stort tack till alla! :) Får se hur det går med mitt lokalsinne! RNR! :T
No Parole from Rock 'n' Roll
Användarvisningsbild
Pelleper
Medlem+
Inlägg: 2381
Blev medlem: lör 10 okt 2009, 11:58
Ort: Linköping

Re: Sv: Åka bil ner till Friends Arena

Inlägg av Pelleper »

Tänk på att det är Stockholm Maraton idag också. Fullt med folk, även i Solna. Jag kommer att åka kommunalt och promenera dit.

Aaaaaarghhhhh! <----- detta är min signatur
/Pelle

Schatz Jazz, ARES Custom Jazz, 3/4 kontrabas
EBS HD350
EBS NeoLine 112 x2
EBS MicroBass II
Fender Rumble 100 V3
TC Polytune Mini
Skriv svar