Det du skriver stämmer in på båda ljudkorten jag använder.Jan Hellman skrev:Ok. Har kollat runt lite nu. Är det FirePod 10 du har?
Den har kombikontakter på ingång 1 + 2, dvs både canon (xlr) och tele (instrumentnivå) i samma kontakt på kanal 1 + 2. Och mick/line på dom resterande 6 ingångarna. Ingångsimpedansen är 1600 Ohm på mickpreamparna, 1 Mega Ohm på instrumentingångarna och 10 KiloOhm på linjeingångarna. Vare sig EHX eller Strymon listar utgångsimpedansen på nätet men det skulle förvåna mig det grövsta om det är micknivå. Kolla upp detta dock! Men det troliga är att om du kopplar tele ut från någon av reverben och xlr in till kortet så har du helt fel impedans. Sen skulle jag helt ärligt inte över huvudet taget använda två reverb som splitters till inspelning. Jag har ingen aning om hur ert fenomen uppstår och det verkar precis hur snurrigt som helst men kasta bort reverben och låna ett par lineboxar istället. Eller koppla gitarr + bas rätt in i förstärkarna och sätt en mikrofon framför förstärkarna. Eller om basförstärkaren har en balanserad line ut, ta en signal därifrån och line:a in på en mickingång på ljudkortet. Men ett par reverb skulle jag DEFINITIVT inte använda på det sättet. My two cents!
Jag minns nu att jag började med vanliga telekablar och provade med xlr för att se vad som hände då.
Det var ett test från min sida med att linea ut från effekterna, det funkade bra tycker jag. Slängde på en låtsasförstärkare i Cubase och det blev en ganska fin mix att använda kondesatormicken som jag mickat upp combon med och linegrejen
Jag har altså mickat upp både basen och gitarren utöver linesignalerna.