Jag gillar inte designen helt enkelt, ser inte klokt ut.. Ser väldigt billigt ut.
Tror det är själva formen på "knölen" upptill samt att den nedre högra delen av huvudet sticker iväg för långt.
Blir extremt konstig balans i formerna.
Snygg bas annars, även om jag personligen hade velat ha mer relic på kroppen om man "ändå håller på", men andra gillar ju när det bara är lite relic och sedan slita in resten själv medan man spelar.
blackparkas skrev:Jag gillar inte designen helt enkelt, ser inte klokt ut.. Ser väldigt billigt ut.
Tror det är själva formen på "knölen" upptill samt att den nedre högra delen av huvudet sticker iväg för långt.
Blir extremt konstig balans i formerna.
Snygg bas annars, även om jag personligen hade velat ha mer relic på kroppen om man "ändå håller på", men andra gillar ju när det bara är lite relic och sedan slita in resten själv medan man spelar.
Du har ett mer tränat öga än jag...
"Förutom ett lätt överbett är jag perfekt"
-Freddie Mercury
midlifecrisis skrev:Är inte stora huvuden med mycket massa ett bra sätt att förebygga dead spots?
Jo. Men man kan lösa det på lite olika sätt. Lakland löser det genom att göra huvudet tjockare och därmed rigidare än Fender, vilka är relativt klena i jämförelsen. Det kräver/kan kräva lite mer fräsning runt hålen för stämskruvarna så brickor och muttrar kan försänkas.
Vad gäller huvudets form så finns det två sätt: att göra det snyggt eller fult. Det är dock en högst subjektiv sak vilket som är det ena eller det andra. Man vänjer sig vid det mesta. När jag var ung tyckte jag att Telecaster-huvudet var något så ini helsike fult; det såg ju ut som en fot. Nu har jag vant mig...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Sen är det också en väldigt subjektiv sak det där med deadspots...
Inte att de existerar, men hur mycket betydelse de egentligen har för att instrumentet ska kännas bra...
Jag skiter fullständigt i det t.ex.
Spelar och håller käften helt enkelt.
blackparkas skrev:Sen är det också en väldigt subjektiv sak det där med deadspots...
Inte att de existerar, men hur mycket betydelse de egentligen har för att instrumentet ska kännas bra...
Jag skiter fullständigt i det t.ex.
Spelar och håller käften helt enkelt.
Kind of.
"Förutom ett lätt överbett är jag perfekt"
-Freddie Mercury
blackparkas skrev:Sen är det också en väldigt subjektiv sak det där med deadspots...
Inte att de existerar, men hur mycket betydelse de egentligen har för att instrumentet ska kännas bra...
Jag skiter fullständigt i det t.ex.
Spelar och håller käften helt enkelt.
Kind of.
Om jag minns rätt ligger deadspot på en vanlig jazzbas på G-strängens sjätte band. Klart som sjutton att du kan strunta i det - som rockare är du väl aldrig så högt upp på halsen någonsin...
Skriv som en klåpare om du vill uppfattas som en klåpare. Skriv gärna utan punkt och kommatecken, så har du minst en sak gemensam med den litterära celebriteten James Joyce - ingen orkar läsa vad du skrivit...
Va? Nä, absolut inte. Tycker parkas är en riktigt skön typ, men knappast någon jazzgosse som spelar högt upp på halsen.
Skriv som en klåpare om du vill uppfattas som en klåpare. Skriv gärna utan punkt och kommatecken, så har du minst en sak gemensam med den litterära celebriteten James Joyce - ingen orkar läsa vad du skrivit...
Är faktiskt över 5:e band nu och då och fläktar, men nja, på G-strängens första 6-7 band är det väldigt sällan jag är och fipplar, blir det nåt alls spelat på G-strängen är det lite högre upp, även om de 3-4 första banden iofs kom jag på kan få lite påhälsning ibland om än ganska sällan, de tonerna låter ju ändå, oavsett bas, så mycket bättre på D-strängen...!